اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توزیع 800 تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 800 تن گوشت مرغ در این استان توزیع شد.

توزیع 800 تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری
برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از ورود واسطه‌گران و افراد سودجو این سازمان 800 تن گوشت مرغ را به منظور تعدیل و کاهش قیمت مرغ در سطح بازار در بین واحدهای صنفی توزیع کرده است.
وی با اشاره به نرخ توزیع مرغ در این استان، گفت: در حال حاضر هر کیلومرغ زنده در این استان با قیمت 2 هزار و 345 تومان تعیین شده است.
هیبتیان ادامه داد: این در حالیست که برخی از افراد سودجو به‌منظور کسب درآمد بیشتر این نرخ را افزایش داده که این عامل موجب شده است تا گوشت مرغ با قیمت گران‌تری در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.
معاون امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 151واحد صنعتی مرغ گوشتی در این استان فعال است، گفت: روند تولیدات دام و طیور در استان رو به افزایش است و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم این میزان تولیدات را تا حد امکان ارتقا بخشیم.
وی با بیان اینکه تمام واحدهای مرغداری استان مجهز به سیستم گرمایشی است، گفت: تمام مرغداری‌های استان تحت پوشش قانون هدفمند کردن یارانه قرار گرفته و تسهیلات ارائه شده به آنان در راستای تعویض سیستم گرمایشی صورت خواهد گرفت.
هیبتیان تصریح کرد: اصلاح نژاد رنگ و تاج مرغ‌ها بر حسب تقاضای بازار، افزایش ظرفیت جوجه کشی با استقبال روزافزون بازار مصرف از جمله راهکارهای توسعه‌ای و رفع مشکلات فراروی مرکز اصلاح نژاد و پشتیبان مرغ بومی استان است.
وی با بیان اینکه استان 1.2 درصد از تولید گوشت مرغ کشور را در اختیار دارد، گفت: این در حالیست که سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان 14 کیلو به ازای هر نفر گزارش شده است.
هیبتیان در ادامه با اشاره به قابلیت‌های دامپروری این استان گفت: در حال حاضر 4 هزار و 76 واحد دامی و هشت مجتمع دامداری فعال در این استان وجود دارد. 
معاون امور دام اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وجود 821 واحد صنعتی پرورش دام و طیور شامل 346 واحد گاو شیری، 154 واحد مرغداری گوشتی، هفت واحد مرغ تخم‌گذار، دو واحد پرروش مرغ مادر و 166 واحد پرواربندی گوساله، 140 واحد پرواربندی بره، دو واحد پرورش گوسفند از دیگر قابلیت‌های بخش دامپروری این استان است.
وی وجود 28 واحد مرکز جمع‌آوری شیر را از دیگر این قابلیت‌ها برشمرد و گفت: تولید سالانه 300 هزار و 143 تن انواع فرآورده‌های خام دامی شامل تولید 248 هزار و 287 تن شیر خام، 29 هزار و 112 تن گوشت قرمز، 19 هزار و 593 تن گوشت مرغ، 2 هزار و 565 تن تخم‌مرع و 586 تن عسل از دیگر این قابلیت‌ها به‌شمار می‌رود. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول