اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

روند نزولی قیمت تخم مرغ در آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با افزایش تولید تخم مرغ در استان ، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده با شکسته شدن حباب قیمت‌ها، قیمت تخم مرغ باز هم کاهش یابد.

روند نزولی قیمت تخم مرغ در آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه برگزاری کمیسیون شش ماهه تنظیم بازار استان در گفت‌وگو با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ ارتباطی با میزان تولید این محصول در آذربایجان‌شرقی ندارد، اظهار داشت: ما در سازمان بخش تولید را برعهده داریم و سعی در افزایش تولید در سال‌های بعد داریم.
وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در داخل نسبت به قیمت‌های جهانی پایین‌تر است و از لحاظ کیفی نیز مقام خوبی دارد، افزود:  تخم‌مرغ یکی از مواد پروتئینی مهم و ضروری در زنجیره غذایی مردم به شمار می‌رود و تلاش مدیران سازمان بر گنجاندن آن در سبد روزانه  مردم است.
محمدیان افزایش قیمت تخم مرغ را تابع افزایش قیمت کشوری آن عنوان کرد و ادامه داد: با سیاستگزاری اعمال شده در روزهای آینده قیمت تخم‌مرغ از این میزان نیز کمتر خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی بیشتری در سطح استان برای تولید تخم مرغ خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده با افزایش میزان تولید تخم مرغ در استان نرخ این ماده غذایی کاملاً متناسب با شرایط بازار و عرضه و تقاضا می‌شود.
استان آذربایجان شرقی با 11 درصد تولید رتبه دوم کشور را در تولید تخم مرغ‌دار است
محمدیان با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با 11 درصد تولید رتبه دوم کشور را در تولید تخم‌مرغ‌ داراست، افزود: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی برای افزایش 30 درصدی تولید تخم مرغ در استان طی برنامه پنجم توسعه برنامه‌ریزی کرده است.
وی با اعلام اینکه 324 واحد تولیدی با ظرفیت 9 میلیون و 300 هزار قطعه در هر دوره در استان فعالیت دارند، گفت: طی برنامه پنجم توسعه یک‌میلیون و 200 هزار قطعه به ظرفیت تولیدی استان اضافه می‌شود.
محمدیان تولید روزانه تخم مرغ در استان را به طور متوسط 200 تن اعلام کرد و افزود: با افزایش ظرفیت واحدهای مرغداری تخم گذار تا پایان برنامه، روزانه 260 تن تخم مرغ تولید و میزان تولید سالانه استان از 72 هزار تن کنونی به 92 هزار و 800 تن افزایش خواهد یافت.

* میزان مصرف سرانه تخم مرغ در آذربایجان شرقی 10 کیلوگرم است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه 40 درصد از برنامه افزایش 30 درصدی تولید تخم‌مرغ استان از جنبه کمی و با افزایش ظرفیت واحدهای مرغ تخم گذار و 60 درصد از طریق توسعه کیفی صورت خواهد گرفت، گفت: برای دستیابی به برنامه توسعه کیفی تولید، تبدیل قفس‌های سنتی و نیمه صنعتی به  اتوماتیک و ارتقای ضریب تبدیل غذایی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف سرانه تخم مرغ در استان 10 کیلوگرم است، افزود: سالانه 36 هزار تن تخم مرغ توسط جمعیت 3.6 میلیون نفری استان مصرف و نیمی از تولید 72 هزار تنی به مصارف صنعتی رسیده و یا به سایر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود.
محمدیان با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در بازار در طول یک ماه گذشته از قرار کیلویی 45 هزار ریال به 24 هزار ریال رسیده است، افزود: قیمت تخم مرغ در این مدت 45درصد کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود روند نزولی قیمت تخم‌مرغ در آذربایجان‌شرقی باز هم ادامه یابد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول