اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان خبر داد:

افتتاح یک واحد مرغ مادر در لاهیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از افتتاح یک واحد تولید مرغ مادر در بهمن امسال در این شهرستان خبر داد.

افتتاح یک واحد مرغ مادر در لاهیجان
علی امیرمیکال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با بیان اینکه این شهرستان دارای 25 واحد تولید مرغ گوشتی است، اظهار داشت: این واحد مرغداری در هر دوره 45 روزه مقدار یک‌هزار و 150 تن گوشت مرغ تولید می‌کنند.
وی ادامه داد: با احتساب پنج دوره در هر سال، سالانه مقدار 5 هزار و 750 تن گوشت مرغ در شهرستان تولید و در مراکز استان توزیع می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان با اشاره به وضعیت ساخت یک واحد تولید بوقلمون در این شهرستان ابراز داشت: در حال حاضر یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 24 هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی بوقلمون 22 هزار قطعه‌ای در دست احداث است.
وی خاطرنشان کرد: با اتمام روند ساخت و ساز این واحدها تولید گوشت سفید در لاهیجان رونق بیشتری پیدا می‌کند.
امیری‌میکال از بهره‌برداری یک واحد مرغ مادر در لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحد مرغ مادر 24 هزار قطعه‌ای در هر دوره با پیشرفت فیزیکی حدود 100 درصد، بهمن امسال افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه هشت واحد تولید مرغ گوشتی در لاهیجان در حال احداث است، اذعان داشت: ظرفیت تولید متوسط این واحدها در هر دوره 175 هزار قطعه است.
مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان مجموع تولید مرغ 25 واحد مذکور در این شهرستان را 400 هزار قطعه در هر دوره 60 روزه عنوان کرد.
وی افزود: مرغ‌ها پس از پایان دوره تحویل کشتارگاه‌های استان می‌شوند.
امیری‌میکال در ادامه به وضعیت کشت برنج رقم پرمحصول لاین امیدبخش در لاهیجان اشاره کرد و افزود: امسال کشت برنج لاین امیدبخش را توسعه دادیم.
وی ادامه داد: سال گذشته برنج پرمحصول «لاین امیدبخش» در لاهیجان کشت و به ازای هر هکتار مقدار 7.5 تن برداشت شد و امسال تلاش کردیم حدود 10 هکتار از اراضی شالیزاری لاهیجان به کشت برنج لاین امیدبخش اختصاص یابد.
مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان درباره کیفیت این محصول تصریح کرد: کیفیت این محصول بین ارقام برنج هاشمی و علی‌کاظمی بوده و با توجه به اینکه نرم برداشت این محصول 9.5 تن در هر هکتار است ما به صورت آزمایشی سال گذشته از حدود هفت هکتار به این میزان دست یافتیم.
وی برنج پر محصول لاین امیدبخش را دارای رنگ، عطر و طعم برنج گیلان معرفی کرد و افزود: این برنج با ذائقه مردم سازگار است و امیدواریم بتوانیم به دلیل محدودیت در شالیزارها آن را در سطح فراگیر و گسترده کشت کنیم.
امیری‌میکال درباره مصرف آب این محصول در شالیزارها اظهار داشت: مصرف آب این برنج مانند دیگر برنج‌های داخلی و بومی است و در این‌باره هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی، برنج لاین امیدبخش را گامی برای رسیدن به خودکفایی برنج دانست و تصریح کرد: امسال برای دومین سال متوالی اقدام به کشت این برنج کردیم.
این مسئول با بیان اینکه کشاورزان آموزش‌های لازم درباره نحوه کشت برنج لاین امیدبخش را گذرانده‌اند، یادآور شد: اثرات کشت این برنج زیاد است و با توجه به اندک بودن بذر آن، نمی‌توانیم بین تمام کشاورزان توزیع کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول