اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کاهش قیمت مرغ در آذربایجان‌شرقی/کشتار 180 تن مرغ گوشتی به طور روزانه در تبریز

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود افزایش مصرف گوشت مرغ نه تنها شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم بلکه در مقایسه با سایر مناطق کشور با کاهش قیمت مرغ در استان مواجه بوده‌ایم.

کاهش قیمت مرغ در آذربایجان‌شرقی/کشتار 180 تن مرغ گوشتی به طور روزانه در تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مدیران جهاد استان با اشاره به جوجه‌ریزی نزدیک به 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان طی مهرماه و بیش از 2 میلیون قطعه در آبان‌ماه سال‌ جاری اظهار داشت: با مدیریت صحیح توانسته‌ایم قیمت مرغ را در استان از قیمت میانگین کشوری پایین‌تر نگه داریم و با مدیریت کنترلی و دقیق در تولید گوشت سفید در ماه محرم مشکلی وجود نداشته و حتی می‌توانیم مازاد تولید مرغ استان را ، به سایر استان‌های همجوار صادر کنیم.
 
کشتار 180 تن مرغ گوشتی به طور روزانه در تبریز
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 150 تا 180 تن مرغ گوشتی به طور روزانه در تبریز کشتار می‌شود، افزود: با برپایی دوره‌های آموزشی و توجیهی و کنترل بیماری‌ها در مرغداری‌های استان، تولید گوشت سفید و سالم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به بالارفتن مصرف مرغ در ایام بازگشت حجاج و ماه محرم گفت: با وجود افزایش مصرف گوشت سفید در این ایام، توانسته‌ایم بازار مرغ را کنترل کرده و نه تنها با
افزایش قیمت روبه‌رو نبوده‌ایم بلکه شاهد کاهش قیمت مرغ در استان در مقایسه با سایر مناطق کشورمان بوده‌ایم.
محمدیان با اشاره به اینکه جلسات باید عملیاتی شود به طرح تولید مرغ گوشتی 42 روزه اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و تولید شش دوره گوشت سفید در سال، علاوه بر افزایش 1.5 برابری تولید گوشت مرغ استان، شاهد کاهش قابل توجه میزان مصرف دان در مرغداری‌ها و تولید گوشت سالم به علت عدم استفاده از آنتی بیوتیک‌ها خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح برای 365 روز برنامه‌ریزی شده و با کارهای ترویجی، تولید گوشت سفید و با کیفیت افزایش خواهد یافت، گفت: در این طرح، علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، مرغ بهداشتی، با بسته‌بندی مناسب به مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول