اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح آزمایشی ایستگاه‌های کتاب در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان از اجرای طرح آزمایشی ایستگاه‌های مطالعه کتاب در این شهرستان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

اجرای طرح آزمایشی ایستگاه‌های کتاب در کاشان
مهدی کریمی مشکاتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان از اجرای طرح آزمایشی ایستگاه‌های مطالعه کتاب در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از بهمن‌ سال جاری تا فروردین سال ۹۱ به صورت آزمایشی در تمام مراکز و محیط‌های پر رفت و آمد و مراکزی که حداقل حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نفر طی روز در آن تردد داشته و به طور میانگین حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیز توقف داشته و یا در انتظار هستند اجرا می‌شود.
وی افزود: در این مکان‌ها، قفسه مخصوص کتاب قرار می‌گیرد تا شهروندان بتوانند بدون هیچ محدودیتی کتاب مورد علاقه خود را برداشت و مطالعه کنند.
رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان، افزایش ارتباط مردم با کتاب، دسترسی سریع و آسان به منابع اطلاعاتی، ارتقای سطح مطالعه و ترویج امر کتابخوانی، هدایت افکار عمومی، ترویج مطالعه مفید، مؤثر و کاربردی مفید و افزایش گرایش شهروندان به استفاده مفید از وقت را از جمله اهداف ایجاد طرح ایستگاه‌های مطالعه کتاب ذکر کرد.
به گفته وی شهرستان کاشان یکی از 12 شهری است که به عنوان مجری طرح آزمایشی ایستگاه‌های مطالعه کتاب انتخاب شده‌است.
کریمی مشکاتی در ادامه با اشاره به اختصاص نیم درصد درآمدهای شهرداری برای هزینه‌های جاری اداره کتابخانه‌های کاشان خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص این اعتبار به اداره کتابخانه‌ها بسیاری از مشکلات این بخش برطرف می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان، اعتبارات عمرانی اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان در سال گذشته را 133 میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: در سال جاری این میزان اعتبار به 155 میلیون تومان افزایش یافته‌است.
وی در ادامه تعداد کتابخانه‌های شهرستان کاشان را 22 کتابخانه با بیش از 200 هزار جلد کتاب ذکر و اضافه کرد: از این تعداد، 14 کتابخانه نهادی و هشت کتابخانه مشارکتی است. 
کریمی مشکاتی یادآور شد: تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرستان کاشان هشت هزار و 567 نفر عضو است که از این تعداد چهار هزار و 832 نفر برادران و سه هزار و 735 نفر خواهران هستند. 
به گفته وی تعداد مراجعان به کتابخانه‌های شهرستان کاشان در ماه گذشته حدود 40 هزار نفر و تعداد کتاب امانت گرفته شده توسط اعضای کتابخانه‌ها 15 هزار و 834 جلد است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول