اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرماندار پاکدشت:

رشد فرهنگی جامعه در گرو کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌ ـ انتظامی فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: رشد فرهنگی جامعه در گرو کتابخوانی است.

رشد فرهنگی جامعه در گرو کتابخوانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ظهر امروز عین‌اله تاجیک جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کتاب ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت از نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی شهرستان و اقدامی بسیار پسندیده به منظور افزایش سطح فرهنگ جامعه یاد کرد و اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه کتاب در هر سال باعث رونق کتاب و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور و شهرستان می‌شود. 
معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت آور فناوری های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همانند روزنامه و روزنامه خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته هر چند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده است و کسی نمی‌تواند منکر این دگرگونی شود
وی در ادامه دنیای بزرگ و شگفت انگیز کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هرفرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.
تاجیک با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: در بحث کتابخوانی باید دو مقوله را مورد توجه قرار داد، یکی رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ایجاد و تجهیز کتابخانه و ... و دیگری ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی که توسط رسانه‌ها، آموزش و پرورش و از همه مهم‌تر خانواده‌ها صورت می‌پذیرد.
 وی درپایان از روسای ادارات خواست که با ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ در برگزاری این نمایشگاه همکاری لازم را داشته باشند لازم به ذکر است نمایشگاه کتاب از 22آبانماه به مدت ده روز در بیش از 15 غرفه و دهها هزار جلد کتاب در مصلی امام خمینی (ره) پاکدشت افتتاح می‌شود.
جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کتاب با حضور تاجیک معاون سیاسی فرماندار پاکدشت،نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول