اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کتابخوانی به عادت روزمره تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخوانی باید به عادت روزمره مردم تبدیل شود.

کتابخوانی به عادت روزمره تبدیل شود
صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بحث اطلاع‌رسانی وسیع در حوزه کتاب و کتابخوانی را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد.
وی اظهار داشت: رسانه‌ها به ویژه اصحاب قلم و فرهنگ نسبت به سایر مراکز فرهنگی و مکان‌ها در توسعه، ترویج و رونق دادن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نقش اساسی و بی‌بدیل دارند.
این مسئول با اعلام اینکه رسانه‌ها باید تصویری زیبا و شایسته از این فرهنگ متعالی ارائه دهند، گفت: اگر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در جامعه به عادت تبدیل کرده و مطالعه را نیز در بین اصناف مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان گسترش دهیم دیگر بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگی و تربیتی برطرف می‌شود.
این مسئول نگاه عمیق به این حوزه با رویکردهای درست را ضروری توصیف کرد و افزود: ما سبک و شیوه زندگی خود را باید به گونه‌ای اصلاح کنیم تا وقتی از ایام روزانه خود را به امر مطالعه اختصاص دهیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به یک اتفاق باشکوه در 29 تیر ماه امسال و دیدار کتابداران و اعضای نمونه انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به همراه فعالان این عرصه در کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: ما که مشتاق حضور و بهره‌مندی از فرمایشات معظم له بودیم به عنوان نخستین کاروان در تهران حاضر شدیم تا در این دیدار با شکوه گوش و دل و جان خود را پذیرای سخنان عمیق و بسیار شایسته مقام معظم رهبری کنیم.
فرهمندامین ادامه داد: در دیدار مقام معظم رهبری دغدغه‌های خود را در حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه بیان کردند که این دغدغه‌ها امروز به عنوان برنامه و فضای کاری ما مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری با نگاهی تاریخی به حرکت ملت ایران به عنوان ملتی تمدن‌ساز و پیشرو در حوزه علم و فرهنگ و تمدن فرمودند: "مردم این سرزمین همیشه با کتاب انسی فراگیر و محبتی عمیق داشته‌اند".
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وضعیت ما در حوزه کتاب با توجه به سابقه و پیوند دیرینه ملت ایران با مطالعه و فرهنگ هر چند ناامید کننده نیست اما قابل قبول نیز نمی‌باشد و باید وضعیت روز به روز بهتر شود.
فرهمندامین توصیه مقام معظم رهبری را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان سنت رایج در کشور و به عنوان عادت عمومی در بین افراد جامعه یادآور شد و گفت: خرید کتاب باید در سبد مصرفی خانوارها مورد توجه قرار گیرد به طوری که کتاب نباید از دست جوانان ما بیفتد و آنان کوچک‌ترین فرصت را برای مطالعه غنیمت بدانند.
وی در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری همه مسئولان و مدیران را به حرکتی عظیم در عزم ملی برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دعوت کرده و فعالیت‌های آغاز شده را نیز نقطه عطف و مطلع شایسته برای تداوم اقدامات معرفی کردند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول