اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

کشور در بحث کتاب و کتابخوانی نیازمند تغییرات جدی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در بحث کتاب و کتابخوانی نیازمند تغییرات جدی است، چراکه سرانه فعلی مطالعه در خور شان نظام اسلامی نیست.

کشور در بحث کتاب و کتابخوانی نیازمند تغییرات جدی است
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: روح زندگی در پرتو علم و دانش و تقوا است و دو عنصر دانش و تقوا می‌تواند به یک زندگی معنا دهد.
وی با بیان اینکه زندگی بدون داشتن تقوا و دانش زندگی بی‌معنایی خواهد بود، تصریح کرد: دانش یکی از بال‌های معنی‌بخشی به زندگی است و رویکرد مطالعه می‌تواند یک جامعه را از تراز دانش در یک سطح معقول نگه دارد.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس اظهار داشت: کتاب دارای روح بوده و قادر است با انسان ارتباط تنگاتنگی برقرار کند، به همین دلیل است که تاکنون هیچ کدام از ابزارها و فناوری‌های جدید نتوانسته جایگزین کتاب شود.
سلیمی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور خاطر نشان کرد: علاوه بر پایین بودن سرانه مطالعه میزان چاپ و انتشار کتاب نیز در کشور در حد بسیار پایینی قرار دارد، که این میزان در شان و منزلت ملت ایران که دارای سابقه طولانی فرهنگی بوده و بر سفر سفره دین مبین اسلامی نشسته‌اند، نیست.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در بین خانواده‌ها نهادینه شود، بیان کرد: امروز تلویزیون بخش اعظمی از وقت خانواده‌ها را به خود اختصاص داده است، اما در هیچ کدام از این برنامه‌ها آنطور که باید و شاید به مسئله کتاب و کتابخوانی پرداخته نمی‌شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز عادت به کتابخوانی باید جایگزین بسیاری از عادت‌های دیگر شود که اگر این مهم تحقق یابد، شاهد تغییرات جدی در بخش فرهنگ مردم خواهیم بود.
سلیمی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش مطالعه اظهار کرد: در همه فیلم‌های تلویزیونی به نوعی به مسئله غذا پرداخته می‌شود،  اما به مسئله کتاب که غذای روح است، کمتر توجه می‌شود که باید در این زمینه ورود پیدا کرد و به مسئله کتاب بیش از گذشته اهمیت داد.
وی گفت: کتاب باید در اتوبوس، مترو و دیگر اماکن عمومی به صورت سهل و آسان در دسترس مردم قرار گیرد و باید گفت کتابخانه سیار از نیازهای جدی امروز جامعه است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در بحث قانون‌گذاری در زمینه مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی در آمادگی کامل قرار دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول