اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار قم:

اولویت کار دستگاه‌های فرهنگی ترویج کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اولویت کاری تمام دستگاه‌های فرهنگی استان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

اولویت کار دستگاه‌های فرهنگی ترویج کتابخوانی است
حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در مراسم نواخته شدن زنگ کتابخوانی در مدرسه خوش رفتار اظهار کرد: کتاب یکی از با ارزش‌ترین پدیده‌های بشری است چرا که ارزش آن به خاطر علم و دانش است و ارزش آدمی نیز علم و دانش اوست.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز فضیلت آدمی به علم او دانسته شده است، گفت: اگر انسان گل سرسبد عالم هستی و اشرف مخلوقات است به خاطر کالبد فیزیکی او نیست بلکه به دلیل ایمان و علم آدمی است.
استاندار قم عنوان کرد: ایمان نیز به نوعی ثمره علم است و برای رسیدن به این گوهر باید از دروازه علم و دانش وارد شد.
وی گفت: ملت ایران ملتی بزرگ و با فرهنگ دیرینه است که در طول سالیان اخیر با حکمرانی حاکمان مستبد و وابسته از فرهنگ والای خود دور افتاده و این حکومت‌ها سبب جدایی ملت ایران از کتاب و آگاهی شدند و نسل جوان را به امور بیهوده مشغول کردند.
موسی‌پور تصریح کرد: انقلاب اسلامی چرخشی بود به آن عظمت دیرینه و پیشینه پرافتخاری که ملت ایران داشته است.
وی اظهار کرد: در این سی و اندی سال می‌بینیم که هر روز دستاورد جدیدی توسط ملت ایران و به دست قشر جوان که نشاط و طراوت علمی بسیاری دارند، به دست می‌آید.
استاندار قم بیان کرد: جایگاه و مقام ملت ایران بیش از آن چیزی است که امروز در آن قرار دارد و باید بیش از گذشته در دست یافتن به این جایگاه بکوشیم.
وی خاطرنشان کرد: دستیابی به جایگاه واقعی ملت ایران جز با انس به کتاب و محوریت دانش در تمام امور، میسر نمی‌شود.
موسی‌پور با اشاره به کلام حضرت علی(ع) در مورد مطالعه افزود: کلید دستیابی به آرامش که راه سعادت انسان است در مطالعه و کتاب نهفته است.
وی عنوان کرد: نخستین نکته که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سرانه مطالعه در کشور ما با وجود اینکه رشد خوبی در سال‌های اخیرداشته، کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.
استاندار قم ادامه داد: گرچه در قم سرانه مطالعه نسبت به کشور بالاتر است اما این مقدار نیز شایسته شهر قم به عنوان قطب علم و دانش کشور نیست.
وی تاکید کرد: تمام مسئولان استان باید در راستای افزایش سرانه مطالعه در استان برنامه‌ریزی منسجم و تلاش مضاعف داشته باشند.
موسی‌پور بیان کرد: هر چند کتابخوانی امری بسیار مفید است اما نکته مهم دیگر این است که چه کتابی و به چه صورت و ترتیبی باید خوانده شود.
وی گفت: یکی دیگر از وظایف مسئولان کتابخانه‌ها و فعالان عرصه فرهنگ طراحی سیر مطالعاتی  برای تمام اقشار به صورت جداگانه و در همه ابعاد است.
استاندار قم با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت‌های فرهنگی کتابخوانی کارهای خوبی در استان انجام شده است، افزود: در حال حاضر 232  کتابخانه در استان وجود دارد که هر روز نیز به این آمار افزوده می‌شود.
وی اظهار کرد: کشور ما بالاترین میزان چاپ و تکثیر کتاب در خاورمیانه را دارد اما تا کتاب‌خوان به اندازه کافی در کشور وجود نداشته باشد این موضوع ارزشی ندارد.
موسی‌پور با اشاره با اینکه اولویت کاری آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های فرهنگی بها دادن به امر ترویج کتابخوانی است؛ افزود: رسانه‌ها، مطبوعات، صدا و سیما و تمام کسانی که تریبونی در اختیار دارند در این زمینه مسئول هستند.
وی عنوان کرد: در صدا و سیما و مطبوعات جمهوری اسلامی روزانه به بسیاری از موارد پرداخته می‌شود اما به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت کمی داده می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول