اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت پلدختر:

فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت پلدختر گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام سید حسین زواری ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر مردم این شهرستان را به اهمیت به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی توصیه کرد.
وی میانگین زمان مطالعه در ایران را پایین اعلام کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم برای افزایش این زمام و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کنیم، زیرا در فرهنگ متعالی اسلامی کتاب مهمترین و اثرگذارترین وسیله هدایت انسان و ابزاری برای انتقال مواریث فرهنگی و معلومات و تجربیات گذشتگان به نسل‌های آتی است.
امام جمعه موقت پلدختر بر لزوم انتشار کتاب‌های مفید در جامعه تاکید گفت: کتاب غذای روح و اساس و بنیان فرهنگ و همواره عامل بالندگی آن بوده و با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی و ظهور ابزار جدید از اهمیت کتاب کاسته نشده و هیچ ابزار دیگری جایگزین آن نمی‌شود.
حجت الاسلام زواری افزود: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ابزار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است و باید برای بلوغ فکری و فرهنگی در جامعه زمینه دسترسی به مطالب مفید، با ارزش، جامع و کامل فراهم شود.
وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام  اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) تاکید فراوانی بر کتاب و کتابخوانی داشته‌اند و ما باید این امر را سرمشق زندگی خود قرار دهیم زیرا  کتاب در جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است ولی امروز جامعه ما با خواندن و مطالعه ارتباط چندانی ندارد و به نوعی با خواندن و قرائت کتاب بیگانه شده‌ایم.
امام جمعه موقت پلدختر با تاکید بر اینکه انس با کتاب یکی از دستورات گرانبهای اسلام است، تصریح کرد: کتاب دوست و مونس خوبی برای بشر است و انسان را با تاریخ و نظر و فرهنگ گذشتگان آشنا می‌کند و گویا عمر انسان با مطالعه کتاب طولانی‌تر شده است و عرضه کتاب‌های ارزشمند آثار مثبت فراوانی را در پی‌داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می‌شود.
وی افزود: در فرهنگ متعالی اسلامی، کتاب مهمترین و اثرگذارترین وسیله هدایت انسان و ابزاری برای انتقال مواریث فرهنگی و معلومات و تجربیات گذشتگان به نسل‌های آتی است و انسان‌هایی که با کتاب آسمانی قرآن کریم انس پیدا کرده و فرامین الهی را سر لوحه کار و زندگی خود قرار داده‌اند، خوشبخت و سعادتمند شده‌اند.
زواری تصریح کرد: کتاب اساس و بنیان فرهنگ و همواره عامل بالندگی آن بوده و  با مطالعه کتاب‌های خوب علاوه بر آشنایی با تاریخ و سرگذشت قدیمیان و ...، توشه‌ای را برای منزل ابدی و آخرت خود ذخیره می‌کنند.
امام جمعه موقت پلدختر بر لزوم انتشار کتاب‌های مفید در جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود پیشرفت‌ تکنولوژی و ظهور ابزار جدید، از اهمیت کتاب کاسته نشده و هیچ ابزار دیگری جایگزین آن نمی‌شود و کتاب غذای روح است و باید برای بلوغ فکری و فرهنگی در جامعه، زمینه دسترسی به مطالب مفید، با ارزش، جامع و کامل فراهم شود و عرضه کتاب‌های ارزشمند آثار مثبت فراوانی را در پی‌داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول