اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بازرسی استان قزوین:

فعالیت نیروگاه‌های برق کشور مصداق عینی خودباوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: فعال بودن نیروگاه‌های برق کشور در شرایط حساس تحریم و تبعات ناشی از آن مصداق واقعی و عینی خودباوری است.

فعالیت نیروگاه‌های برق کشور مصداق عینی خودباوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه در بازدید از نیروگاه شهید رجایی قزوین و در جمع اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی بیان کرد: فعال بودن نیروگاه‌های برق کشور به عنوان مراکز استراتژیک و حیاتی نظام آن هم در شرایط حساس تحریم و تبعات ناشی از آن مصداق واقعی و عینی خودباوری است.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه انرژی در اقتصاد، صنعت و سایر مصارف، استفاده منطقی و هدفمند از حامل‌های انرژی بسیار حائز اهمیت و ضروری است.
مدیرکل بازرسی استان قزوین با اشاره به تأثیر مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کاهش مصرف برق اضافه کرد: آگاه‌سازی جامعه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مصرف همراه با ارائه راهکارهای کاهش آن همکاری خوب و مناسب آحاد جامعه را برای استفاده بهینه و مدیریت مصرف انرژی برق در پی خواهد داشت و موجب خواهد شد تا مردم در نحوه و میزان مصرف‌شان تجدید نظر کنند.
وی عنوان کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور ایفا می‌کند، بنابراین فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، برنامه‌ریزی درست و تدوین استراتژی‌های مناسب در کنار اطلاع‌رسانی مردم از نحوه استفاده صحیح از سرمایه‌های عظیم ملی جزو مسائل و موضوعاتی است که باید مورد عنایت و توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.
یزدان پناه توضیح داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور امری ضروری و غیر‌قابل اجتناب بوده و نظارت بر اجرای صحیح این قانون، احصاء مشکلات و پیگیری تبعات احتمالی آن و همچنین آسیب شناسی در خصوص پاسخگو بودن بسته‌ها و روش‌های حمایتی و نظارتی بخش‌های گوناگون به ویژه در ارتباط با مراکز حساس و استراتژیک جزو برنامه‌های نظارتی سازمان بازرسی کل کشور و ادارات کل استانی است.
وی با اشاره به ضرورت تحول‌سازی و ارتقای افزایش مهارت‌های منابع انسانی دستگاه‌ها خاطر‌نشان کرد: اهمیت اصل تغییر و تحول مثبت، همگام و متناسب با تحولات و تکنولوژی روز بر کسی پوشیده نیست زیرا پویایی، بالندگی و ارتقای کارآمدی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در گرو این امر است.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اظهار کرد: بدون شک نیروی انسانی صنعت برق به عنوان افسران جبهه اقتصادی در رده‌های مختلف می‌توانند با بهره‌گیری از دانش، تخصص، تجربه، کارآمدی و فناوری‌های جدید زمینه رضایت همگانی مصرف کنندگان و تقویت ساختار زیربنایی این صنعت را در کشور فراهم کنند.
وی عنوان کرد: فراهم بودن شرایط و بسترهای مادی و معنوی لازم در دستگاه‌ها موجب می‌شود تا مدیران به دور از مسائل فرعی و حاشیه‌ای، هیچگونه دغدغه‌ای جز انجام وظیفه و خدمت نداشته باشند.
یزدان پناه اعلام کرد: برخی از گزارشات واصله به اداره کل بازرسی و نیز اظهارات مسئولان این نیروگاه حاکی از آن است که در بعضی جاها اتفاقاتی می‌افتد که نقض غرض است و لازم است مسئولان ذی‌ربط با اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم تلاش کنند تا نیروگاه شهید رجایی یا این قدمت و ارائه خدمت ارزشمند با مشکلات اساسی و یا خدای نکرده بحران و چالش مواجه نشود.
وی ادامه داد: اداره کل بازرسی استان قزوین حسب وظیفه ذاتی و رسالت سازمانی خود این آمادگی را دارد تا از طریق انعکاس موضوعات به مراجع ذی‌ربط و نیز رایزنی با مدیران استانی پیگیری‌های لازم را در راستای کمک به مجموعه نیروگاه شهید رجایی و حل مشکلات پیش روی آن انجام دهد.
مدیرکل بازرسی استان قزوین با قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان نیروگاه شهید رجایی گفت: آینده‌نگری، احساس مسئولیت و پیگیری امور همراه با دلسوزی، اهتمام و جدیت از ویژگی‌های بارز و برجسته مسئولان این نیروگاه است.
در ادامه رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین بیان کرد: در احداث این نیروگاه برای نخستین بار در کشور، سرمایه‌گذاری عمرانی در زمینه ساخت بویلرهای نیروگاهی، سیستم برج‌های خنک کننده نوع خشک، اسکلت فلزی و تجهیزات الکتریکی به اجرا درآمده است.
علی فرهور افزود: تأمین 2 هزار مگاوات نیروی برق، ارتقای دانش طراحی نیروگاه، انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات نیروگاهی و نیز تقلیل هزینه‌ ارزی با بهره‌گیری از توان نیروگاهی متخصص و صنایع داخلی از مهم‌ترین اهداف این نیروگاه به شمار می‌رود.
وی عنوان کرد: از مدیران استان به ویژه دستگاه نظارتی انتظار داریم تا همچون گذشته با همفکری و مساعدت در راستای رفع مشکلات، موجبات رشد، توسعه و پیشرفت این نیروگاه و صنعت برق استان را فراهم آورند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول