اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس هیئت مدیره دسا؛

نیروگاه دیزلی سنندج دوگانه سوز شد

خبرگزاری فارس: نیروگاه دیزلی سنندج به عنوان نخستین نیروگاه کشور در حوزه نیروگاه‌ها با حضور رئیس هیئت مدیره دسا و جمعی از مسوولان کشوری و استانی دوگانه سوز شد.

نیروگاه دیزلی سنندج دوگانه سوز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مشاور مقام معظم رهبری در نیروگاه‌های دیزلی در این مراسم اظهارداشت: اجرای طرح دوگانه سوز کردن نیروگاه‌های دیزلی به منظور تحقق برنامه‌های بین‌المللی در راستای سلامت محیط‌زیست و با هدف صرفه‌جویی در کشور انجام می‌شود.
مصطفی میرسلیم به وجود بیش از 15 درصد ذخایر گاز جهان در کشور ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: تلاش برای استفاده از سوخت سبز بجای سوخت‌های مایعی که مضرات محیط زیست بیشتری دارند از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دسا (دیزل سنگین ایران) با اشاره به مزایای طرح دوگانه سوز کردن نیروگاه‌های دیزلی کشور، خاطرنشان کرد: افزایش عمر روغن و عمر قطعات، استفاده از سوخت در دسترس گاز بجای گازوییل و کاهش آلاینده‌ها مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.
وی به صرفه اقتصادی این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه این مولد 5/2 مگاواتی به دوگانه‌سوز کردن حدود سه میلیارد ریال است که این تبدیل سالانه بیش از 3 میلیون لیتر معادل 8.5 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی دارد.
به گفته رئیس هیئت مدیره دسا (دیزل سنگین ایران)، با اجرای این طرح بر اساس محاسبات انجام شده پول هزینه شده تنها در چهار ماه در این بخش صرفه‌جویی می‌شود.
 مشاور مقام معظم رهبری در نیروگاه‌های دیزلی تصریح کرد: طرح دوگانه سوز کردن نیروگاه دیزلی سنندج بعنوان نخستین طرح کشور با موفقیت انجام شده است.
میرسلیم اضافه کرد: در حال حاضر حدود 4 هزار مگاوات نیروگاه در بخش خصوصی وجود دارد که با مشکل تامین سوخت مایع روبرو هستند و با اجرای این طرح می‌توانیم آن را وارد مدار کنیم.
وی به اتلاف نزدیک به 20 درصد از برق تولید نیروگاهی در حین توزیع در کشور اشاره کرد و افزود: ایجاد نیروگاه‌های تولیدی در نزدیکی مصرف و فعال کردن نیروگاه‌های دیزلی کشور بعنوان نیروگاه‌های تولید پراکنده با اجرای طرح دوگانه سوز کردن حرکت بزرگی در راستای صرفه‌جویی اقتصادی در حوزه برق است.
وی اجرای این تحول فنی در نیروگاه‌های دیزلی را گامی مهم در کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان کار عنوان کرد و گفت: از لحاظ فنی اگر نیروگاه‌های دیزلی 100 درصد گازسوز باشند، نزدیک به 40 درصد کاهش راندمان خواهیم داشت.
به گفته مشاور مقام معظم رهبری در نیروگاه‌های دیزلی، اگر سوخت مایع باشد هزینه‌ها بالا خواهد رفت، اما با دوگانه سوز کردن این نیروگاه‌ها هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هم راندمان بالا خواهیم داشت.
نیروگاه دیزلی سنندج 12 مگاوات در شرایط اضطراری وارد مدار می‌کند که حدود پنج درصد از پیک در شهر سنندج استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول