اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طغیانی در واکنش به انتقادات محیط زیست به سوخت نیروگاه‌ها؛

گاز نیروگاه‌ها مشکلی ندارد/ فکری به حال ترافیک شهری کنید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در واکنش به انتقادات حفاظت محیط زیست استان اصفهان به آلودگی ناشی از مصرف سوخت مازوت نیروگاه محمد منتظری گفت: گاز نیروگاه‌ها مشکلی ندارد، فکری به حال ترافیک شهری کنید.

گاز نیروگاه‌ها مشکلی ندارد/ فکری به حال ترافیک شهری کنید
مرتضی طغیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه برای تامین گاز مردم در بخش خانگی و صنعتی در زمستان امسال با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستیم، اظهار داشت: استان اصفهان حدود شش سال است که برای تامین گاز مردم در بخش خانگی در زمستان‌ها با مسئله‌ای مواجه نبوده است.
وی ادامه داد: در بخش صنعتی نیز مانند بخش خانگی شرکت گاز آمادگی تامین گاز مورد نیاز صنایع را دارد و در همین زمینه نیز دو سال است که گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان با وجود اینکه در قرارداد قید شده که در زمان پیک مصرف گاز از سوخت دوم خود استفاده کنند بازهم برای استفاده صنایع از گاز در فصول سرد مشکلی نداشتیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: در سال‌جاری نیز با وجود اینکه مفاد این قرارداد همچنان صدق می‌کند، محدودیتی در تامین گاز مورد نیاز صنایع و شهرک‌های صنعتی نداریم.
وی با اشاره به اینکه تعرفه گاز مصرفی در بخش‌های خانگی و صنعتی مانند سال گذشته است، افزود: این تعرفه در بخش خانگی از 35 تومان به ازای هر مترمکعب تا 350 تومان تعریف شده است.
طغیانی در ادامه میزان مصرف را 250 مترمکعب در حداکثر میزان مصرف اعلام کرد و گفت: در شهر اصفهان میزان مصرف تا 200 مترمکعب و در 30 شهرستان دیگر استان که در نقاط سردسیر قرار دارد 250 مترمکعب است.
 وی بیان داشت: همچنین برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق استان در فصل زمستان به مشکلی از لحاظ منابع گازی روبه‌رو نیستیم و به هر میزان که نیاز به گاز داشته باشند شرکت گاز قادر به برآورده کردن نیاز آنها است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در مورد مشکلی که در تابستان سال‌ جاری برای نیروگاه‌های استان به منظور تامین گاز به وجود آمده بود، افزود: اصلا در فصل تابستان با چنین مشکلی روبه‌رو نبودیم و مسئولان شرکت برق به دلیل اینکه این نیروگاه‌ها در آن زمان در اورهال به سر می‌بردند این مسئله را مطرح کردند.در حال حاضر دو نیروگاه اصفهان هنوز به سیستم مازوت متصل هستند و نیازی به خط انتقال ندارند.
طغیانی در پاسخ به این پرسش که اقدامات شرکت گاز در زمینه گازرسانی به نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان در واکنش به اعتراضات مکرر حفاظت محیط زیست اصفهان مبنی بر استفاده مازوت این نیروگاه چه بوده است، اظهار داشت: شرکت گاز در حال حاضر حدود 11 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه شهید محمد منتظری منتقل می‌کند که با این میزان انتقال این نیروگاه می‌تواند 100درصد نیاز خود به خوراک را از طریق گاز تامین کند و دیگر به استفاده از مازوت نیازی نیست.
وی تصریح کرد: در زمانی که فصل سرما باشد گازرسانی به این نیروگاه در حدود سه میلیون می‌شود که این وضعیت برای تمامی نیروگاه‌ها طبیعی است و من این انتقادات را صحیح نمی‌دانم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: اگر سازمان حفاظت از محیط زیست خیلی نگران آلودگی هوای شهر اصفهان است چرا فکری به حال ترافیک شهری نمی‌کند.
وی میزان صادرات و واردات گاز فعلی را برابر دانست و گفت: هم‌اکنون گازرسانی به تمام نیروگاه‌های استان با قوت ادامه دارد و هیچ‌گونه اعتراض کتبی از سوی مدیران استان در این زمینه به من ارسال نشده است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول