اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان:

330 روز از سال در نهبندان آفتابی است؛ نیروگاه ترکیبی می‌خواهیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان گفت: با توجه به اینکه در نهبندان از 365 روز سال 330 روز آفتابی است می‌توانیم نیروگاه ترکیبی را در این شهرستان ایجاد کنیم.

330 روز از سال در نهبندان آفتابی است؛ نیروگاه ترکیبی می‌خواهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی خزاعی چهارشنبه‌شب در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان اظهار داشت: استقبال مردم نهبندان از رئیس جمهور در ورزشگاه شهید قاضی این شهرستان در واقع ثبت برگ زرینی بر تاریخ افتخارات مردمان این منطقه بود و نهبندانی‌ها با حضور پرشور و با شعور خویش در مراسم استقبال در واقع اعتماد خویش را نسبت به نظام و دولت نمایان کردند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور در مراسم استقبال و در جمع مردم قول مساعد برای پیگیری و رفع مشکلات مردم نهبندان را داده است، تصریح کرد: امید است که با رویکرد خدمتگزاری توام با عدالت رئیس جمهور مشکلات نهبندان را در جلسه هیئت دولت در خراسان جنوبی مورد تصویب قرار دهد.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان در این جلسه با اشاره به اینکه با کمبود زیرساخت‌ها در نهبندان سرمایه‌گذاران میل چندانی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان را ندارند، افزود: از دولت می‌خواهیم تا معافیت مالی سرمایه‌گذاران این شهرستان را تا 10 سال لحاظ و مصوب کند تا سرمایه‌گذاران با میل بیشتری در نهبندان حضور پیدا کنند.
خزاعی ادامه داد: با توجه به اینکه نهبندان در مسیر بادهای 120 روزه قرار دارد و حدود چهار ماه از سال در این شهرستان طوفان و بادهای شدید می وزد درخواست ایجاد نیروگاه بادی در نهبندان را داریم و از هیئت دولت می خواهیم که این مورد را جز مصوبات شهرستان داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در نهبندان از 365 روز سال 330 روز آفتابی است می توانیم نیروگاه ترکیبی را در این شهرستان ایجاد کنیم که مطالعات اجرایی آن توسط شرکت وابسته به وزارت نیرو انجام شده و از دولت می خواهیم که این مهم را که دارای اولویت است، برای نهبندان مصوب کند.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای راه‌اندازی بازارچه مرزی دوکوهانه این شهرستان صدور مجوز ورود دام می تواند اقدامی اساسی و موثر باشد، گفت: از هیئت دولت به ویژه شخص وزیر دفاع به عنوان نماینده تام‌الاختیار ریاست جمهوری در نهبندان می‌خواهیم که این مورد را برای شهرستان به طور خاص پیگیری و به سرانجام برساند.
خزاعی اضافه کرد: با توجه به محرومیت و دورافتادگی نهبندان از مرکز کشور و خراسان جنوبی از هیئت دولت می‌خواهیم که حق محرومیت را برای کارمندان و شاغلان این شهرستان در نظر گرفته و در این ارتباط اقدامات لازم را اتخاذ کند.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای بیش از 4 هزار و 200 معلول است، اظهار داشت: برخی از معلولان شدید جسمی و حرکتی نهبندان با توجه به نداشتن بضاعت مالی خانواده‌ها نمی‌توانند نگهداری شوند و درخواست ایجاد راه‌اندازی یک مرکز نگهداری برای این قشر را در نهبندان داریم که امید است جزو مصوبات این سفر واقع شود.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان تصریح کرد: با توجه به نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در این شهرستان متخصصان رشته‌های مختلف به ویژه متخصصان پزشکی ضریب ماندگاری آنها در نهبندان بسیار کم است.
خزاعی یادآور شد: امید است سهمیه 30 پزشک متخصص از میان جوانان این شهرستان در جلسه هیئت دولت در استان مورد تصویب قرار گیرد این در حالی است که شخص رئیس جمهور این قول را در جمع مردم نهبندان داده است.
وی با بیان اینکه اقدامات مقدماتی برای ارتقای دهستان عرب خانه به بخش(بخش سرداران) انجام شده است، افزود: از هیئت دولت و شخص وزیر دفاع می‌خواهیم که این مهم را در مرکز پیگیری کند.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار نهبندان اذعان داشت: بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی، دامداری، اشتغال و معادن را به وزیر دفاع به عنوان وزیر معین در نهبندان ارائه کردیم که درخواست داریم تا با توجه به کمبودها و استعدادهای این بخش ها در شهرستان پیگیری های لازم را در این زمینه‌ها انجام دهد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول