اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

هدف‌گذاری ایران برای ترانزیت 30 میلیون تن کالا در سال

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از هدف‌گذاری ایران برای ارتقای حجم ترانزیت کشور به 30میلیون تن در سال خبر داد.

هدف‌گذاری ایران برای ترانزیت 30 میلیون تن کالا در سال
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس؛ علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در نشست کنفرانس مدیریت ترانزیت و لجستیک در منطقه اکو با اشاره به راه‌اندازی خط ریلی بندرعباس ـ آلماتی اظهار داشت: اطمینان دارم که راه‌اندازی این کریدور که در واقع یک کریدور ترکیبی ریلی دریایی است سرفصل جدیدی را از فعالیت‌های حمل و نقلی در منطقه اکو رقم خواهد زد.
وی افزود: بدون تردید تصمیم استراتژیک وزرای حمل و نقل کشورهای اکو که در هشتمین نشست خود در عشق‌آباد مبنی بر عملیاتی سازی کریدور ریلی بندر‌عباس ـ آلماتی که بخشی از کریدور شمال ـ جنوب است اتخاذ شد، به نوبه خود سنگ‌بنای تحول عظیمی را در ترانزیت کالا از، منطقه آسیای مرکزی به سمت منطقه خلیج‌فارس تا فراسوی آن و بالعکس نوید می‌دهد.
وزیر راه ‌و شهرسازی همچنین این کریدور را فرصتی طلایی برای کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی برای دستیابی ارزان و سریع به آب‌های آزاد خواند.
وی با بیان اینکه طول کریدور بندرعباس ـ آلماتی برابر با 3هزار و 756 کیلومتر است تصریح کرد: ظرفیت تدریجی جابجایی 30 میلیون تن کالا در سال از این مسیر وجود دارد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون سرمایه‌گذاری‌های بسیار مناسبی را جهت عملیاتی سازی این کریدور انجام داده است.
به گفته وی عملیاتی شدن خط آهن بافق مشهد به طول تقریبی 800 کیلومتر در سال 2005 مسیر دستیابی به کشورهای آسیای مرکزی به آب‌های آزاد را 1000 کیلومتر کاهش داد.
وی ادامه داد: همچنین ارایه تصمیمات ویژه در راستای تسهیل عبور کالا از خاک ایران نیز به طور مدام مدنظر مسئولان در ایران است.
وی ادامه داد: تمامی موارد انجام شده در کنار ظرفیت‌های موجود ما را بر آن می‌دارد تا با عزم منطقی و مشترک زمینه‌های لازم برای هرچه بیشتر بار و حضور فورواردرها و کرییرها در این کریدور فراهم آورید.
وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: جمهوری اسلامی با دارا بودن بیش از ۲۰ مرز رسمی زمینی بین‌المللی با همسایگان خود، بیشترین تبادلات مرزی را با کشورهای همسایه خود انجام می‌دهد.
به گفته نیکزاد طی سالیان اخیر ترانزیت کالا از قلمرو ایران به حدود 10میلیون تن رسیده است که پیش‌بینی می شود این رقم طی سال جاری به ۱۲ میلیون تن برسد.
وی ادامه داد: ایران به گونه‌ای هدف‌گذاری کرده که حجم ترانزیت از این کشور به ۳۰ میلیون تن در سال‌ افزایش یابد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول