اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس انجمن بتن ایران:

کیفیت پروژه‌های مسکن مهر جای نگرانی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بتن ایران با بیان اینکه حرف‌های خوبی در مورد پروژه‌های مسکن مهر زده نمی‌شود، گفت:‌ کیفیت اجرای پروژه‌های مسکن مهر باعث نگرانی است.

کیفیت پروژه‌های مسکن مهر جای نگرانی دارد
محسن تدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: متاسفانه اخبار خوبی از کیفیت مسکن مهر به اطلاع ما نمی‌رسد، البته در مورد این پروژه‌ها نیز هیچگاه وارد نشده و از ما هم نظرخواهی نکرده‌اند و یا اجازه هم ندادند تا کسی در مورد کیفیت پروژه‌ها ورود کند.
وی اضافه کرد: ساخت و سازها در بخش خصوصی از نظر کیفیت ساخت و ساز خوب نبوده و برخی از ساخت و سازها جای سوال دارد و چندی است که پروژه‌های خصوصی و دولتی مثل مسکن مهر در کشور ساخته می‌شود که در واقع اسما خصوصی بوده ولی دولت نیز حمایت داشته و این هم معضلات خاص خود را دارد.
تدین با بیان اینکه مهندسان و شرکت‌هایی هستند که کارهای مربوط به مسکن مهر را از نزدیک پیگیری و دنبال می‌کنند، گفت: حرف‌های خوبی برای اجرای مسکن مهر زده نمی‌شود و کیفیت پروژه‌ها باعث نگرانی شده به ویِژه اینکه حجم گسترده‌ای از پروژه های مسکن مهر اجرا می‌شود و به خاطر بروز حوادث باید نظارت‌ها و دقت بالاتر برود.
وی تصریح کرد: البته امیدواریم که نگرانی‌ها در این باره بی‌مورد باشد، لیکن تجربه نشان داده است که معمولا شایعات درست بوده است.
رئیس انجمن بتن ایران با اشاره به اینکه در ساخت و سازهای خصوصی نظارت‌ها معمولا کمتر است، تصریح کرد: از این رو از سازمان نظام مهندسی انتظار می رود که نظارت‌های خود را بیشتر کنند.
وی در عین حال ساخت و سازهای دولتی را به خاطر نظارت‌ها خوب و مطلوب عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها دارای ناظر و آزمایشگاه بوده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
تدین بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: متاسفانه اخلاق حرفه‌ای مهندسان ضعیف است و باید این روحیه در فعالان این بخش تقویت شده تا با افول اخلاق مهندسی مواجه نشویم.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه 7 دفتر انجمن بتن در سطح استان‌های کشور فعال است، گفت: هم اکنون دو هزار و 700 نفر عضو حقیقی غیر دانشجو و دو هزار و 700 نفر هم عضو دانشجویی در انجمن بتن عضویت دارند.
رئیس انجمن بتن ایران اضافه کرد: همچنین حدود 770 عضو حقوقی در این انجمن عضویت داشته و علاقمند به همکاری با این انجمن هستند.
وی در مورد ایجاد نمایندگی انجمن بتن در استان‌ها گفت: برای ایجاد نمایندگی بتن در استان‌ها صرفا باید زمینه در استان‌ها فراهم شده و حداقل 30 نفر عضو و انگیزه لازم برای ایجاد نمایندگی وجود داشته باشد.
تدین تاکید کرد: انجمن بتن ایران صرفا نظارت کرده تا افرادی را انتخاب کرده تا کارهای استان‌ها را پیش ببرند.
وی همچنین انجام آزمایش‌های بتن در کشور را اشاره کرد و افزود: بیشتر آزمایشات مربوط به مقاومت بتن بوده نه دوام بتن زیرا واقعیت این است که ما در بحث بتن مشکل داشته و به بحث دوام نرسیدیم.
رئیس انجمن بتن ایران اظهار داشت: هم اکنون صنعت سیمان چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت بهترین صنعت کشور است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.
وی مشکل اصلی در دانش بتن و بتن‌ریزی را اخلاق حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: باید به این مسئله بیش از سایر بخش‌ها توجه شده تا به اهداف موردنظر در بتن و مقاومت مصالح دست یافت.
تدین همچنین از استفاده 70 درصد واحدهای مسکونی شهرها از قالب اسکلت بتنی در ساخت و سازها خبر داد و افزود: البته در شهرهای کوچک این عدد کمتر بوده و در روستاها نیز عمده قالب ساختمان‌ها بتنی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول