اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

بنگاه‌های املاک اجازه دخالت در مسکن مهر را ندارند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: بنگاه‌های املاک اجازه دخالت در حوزه مسکن مهر را ندارند.

بنگاه‌های املاک اجازه دخالت در مسکن مهر را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان، اظهار داشت: مشکل بیمه و مالیات واحدهای مسکونی مهر بارها مورد تاکید بوده و ضروری است، معافیت بیمه و مالیات و عواید آن به مردم برگردانده شود.
وی افزود: عودت  مبلغ معافیت بیمه و مالیات به شرکت‌های تعاونی به پیمانکاران نیز مشکلی نداشته و در حساب و کتاب آنها در نظر گرفته می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان بیان داشت: اخذ بیمه برای پیمانکاران اصلی تعیین تکلیف شده و به ازای هر متر 7 هزار تومان بیمه تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که از طریق تعاونی‌ها احداث شده است برای پیمانکاران اصلی مفاصا حساب در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مشکل پیمانکاران دیگر نیز در آینده حل می‌شود.
کریمی عدم مراجعه مردم را برای عقد قرارداد از مشکلات عنوان کرد و افزود: درصد سود تسهیلات در کشور مشخص است و برای تعاونی‌ها نیز تعیین تکلیف شده است.
وی از آغاز دلال بازی از سوی برخی بنگاه‌های املاک در زمینه خرید و فروش مسکن مهر خبر داد و افزود: بنگاه‌های املاک اجازه دخالت در این حوزه را ندارند.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: هر گونه خرید و فروش در این واحدها که مشکلاتی را در راستای عقد قرارداد با بانک‌ها به وجود می‌آورد.
وی ادامه داد: اجرای مسکن مهر یکی از افتخارات قطعی دولت نهم و دهم است، چرا که معضل مسکن مهر از معضلات مهم در چند دهه گذشته کشور است.
وی افزود: آرزوی خانه‌دار شدن برای هر خانواده ایرانی دست نیافتنی بود که با تمهیدات دولت نهم این امر تحقق یافته و این آرزو به آرزویی سهل و آسان تبدیل شده است.
کریمی تصریح کرد: شرایط مسکن در کشور قبل از روی کار آمدن دولت نهم به گونه‌ای بود که با شوک‌های مقطعی و روند مستمر قیمت مسکن مهر هدفی برای اقشار مختلف جامعه می‌شد.
وی یادآور شد: با تمهیدات دولت نهم طرح مسکن مهر نه تنها معضل خانه‌دار شدن مردم را حل کرد بلکه در راستای تثبیت قیمت مسکن و زمین نیز گام‌های مهمی برداشته شد.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: ثبات قیمت زمین و مسکن در حال حاضر به دلیل اجرای طرح مسکن مهر در کشور است، که توسعه و گسترش طرح مسکن مهر در روستاهای کشور که در گذشته کمتر مورد توجه بود با جدیت در کشور دنبال می‌شود.
وی افزود: اجرای طرح مسکن مهر و نوسازی گسترده واحدهای مسکونی روستایی این اعتماد را در بین مردم ایجاد کرده است که از مسکن مطلوب و مقاوم برخوردار می‌شوند.
کریمی خاطرنشان کرد: 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی که بالغ بر 82 هزار واحد مسکن روستایی را شامل می‌شود نوسازی و مقاوم‌سازی شده و همه تعهدات سال گذشته و امسال استان محقق شده است.
وی گفت: علاوه بر تعهد استان در زمینه مسکن مهر که در سال‌های 89 و 90، 19 هزار و 500 مسکن مهر بود 6 هزار واحد جدید نیز تا کنون ثبت‌نام شده و با عقد قرار داد به سال آینده موکول می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: در حال حاضر پرونده مسکن مهر در استان بسته نشده و همه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز پستی برای دریافت مسکن مهر اقدام کنند.
وی با بیان اینکه استان زنجان با عمل به تعهدات خود در زمینه مسکن مهر همواره پیشتاز بوده است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های مسکن مهر در استان به نحو مطلوبی اجرایی شده و جشن برگزاری مسکن مهر در استان برگزار شود.
کریمی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن مسکن مهر در استان صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: در هیچ یک از شهرهای استان مشکل تلفن برای واحدهای مهر وجود ندارد.
جدیدی با بیان اینکه در شهر زنجان نیز با ارتباط همراه اول مشکلات این بخش حل شده است، خاطرنشان کرد: فضای لازم برای اجرای شبکه در زنجان در حال آماده سازی است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول