اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اردبیل میزبان یک هزار گفتمان دینی بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با هدف آشنایی اقشار مختلف جامعه با مسایل دینی و پاسخگویی به شبهات آنها تاکنون در استان اردبیل بیش از یک هزار گفتمان دینی برگزار شده است.

اردبیل میزبان یک هزار گفتمان دینی بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده ‌در آیین اختتامیه دومین کارگاه آموزشی اساتید گفتمان‌های دینی در اردبیل اظهار کرد: اغلب این گفتمان‌ها با محوریت امام‌شناسی، بصیرت‌افزایی، شبهه‌زدایی مسایل و احکام دینی، شناخت عرفان‌های واقعی و تشخیص آن با عرفان‌های کاذب و بسیاری از وارد آوردن ایرادات و شبهات در باب مسایل و احکام دینی برگزار شده و در آینده نیز با همین رویه برگزار می‌شود.
وی با اعلام این‌که برای برگزاری این گفتمان‌ها به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها از اساتید برجسته حوزه علمیه قم استفاده شده است، تصریح کرد: ما معتقدیم این گفتمان‌ها به یک تبادل اطلاعات و افکار مناسبی تبدیل شده و باید به صورت فراگیر زمینه تحول معنوی و آشنایی جوانان با مسایل معرفتی و مکتبی را فراهم کند.
ستوده به ثمرات مفید برگزاری این گفتمان‌ها اشاره کرد و افزود: گفتمان‌های دینی که پیامد آن ارتقای سطح سواد و معلومات است زمینه هدایتگری اقشار مختلف جامعه به ویژه مخاطبان جوان و نوجوان را فراهم می‌آورد و یک باب روشن برای هدایتگری واقعی است.
این مسئول با برشمردن اهداف چنین کارگاه‌هایی خاطر‌نشان کرد: بازشناسی، دعوت از اساتید مجرب با اولویت بومی و ارتقای علمی و کیفی اساتید شرکت‌کننده در گفتمان‌های دینی از جمله اهدافی است که ما در این کارگاه‌ها به دنبال دست یافتن آنها هستیم.
وی اضافه کرد: تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول اصلی کنترل، نظارت و برگزاری این گفتمان‌ها تلاش می‌کند با ابزارها و شیوه‌های مختلف توانمندی اساتید گفتمان‌های دینی را در معرض آزمایش و بررسی قرار دهد تا بتوانیم در یک فرصت مناسب توانمندی‌ها را بیش از هر زمان دیگر نشان دهیم.
ستوده رفع نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت با طرح مسایل و دانش‌افزایی و ارتقای مهارت‌های جدید را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: انتقال تجربیات جز برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در باب ارتقای کیفی برگزاری این گفتمان‌ها است.
به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تلاش دشمنان را برای ترویج اندیشه‌های سست، بی‌بنیان و عرفان‌های کاذب در بین جوانان و نوجوانان را یادآور شد و گفت: یکی از راه‌های استکبار برای منحرف کردن نسل آینده ما شبهه‌افکنی مسایل دینی است تا بتوانند جوانان ما را از آرمان و ارزش‌های دینی و مکتبی دور کرده و باب معرفت حقیقی را ببندند.
ستوده در پایان افزود: برای مقابله با چنین رویه‌ای ما به ابزار نشست‌ها و گفتمان‌های فراگیر با طرح مسایل متعدد و اساسی با روش شفاف و بیان واقعیت‌ها نیاز داریم تا با افزوده شدن به بصیرت جوانان و نوجوانان بتوانیم از دام دشمن نسل آینده را نجات دهیم.
در این کارگاه آموزشی که به مدت دو روز برگزار شد، علاوه بر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اساتیدی از جمله حجت‌الاسلام بهزاد، امین فتحی و حجت‌الاسلام مصلی در باب نحوه گفتمان صحیح، روان‌شناسی گفتار و شیوه‌های رفتارشناسی با نوجوانان و جوانان با شرکت‌کنندگان به بحث و تبادل‌ نظر پرداختند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول