اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای هیئات‌ مذهبی زنجان تاکید کرد:

ساخته شدن شعارهایی با مضامین دینی برای عزاداری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات‌ مذهبی زنجان بر لزوم ساخته شدن شعارهایی با مضامین شرعی برای استفاده در مراسم عزاداری‌ها به ویژه عزاداری‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند، تاکید کرد.

ساخته شدن شعارهایی با مضامین دینی برای عزاداری‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی‌رضا مهران‌فر بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد محرم استان زنجان با اشاره به در کنار هم بودن قرآن و عترت اظهار داشت: عزاداری‌ها باید به سمت هماهنگی بیشتر بین قرآن و عترت پیش برود.
وی با الگو عنوان کردن مراسم‌های‌ عزاداری زنجان برای سایر استان‌های حتی کشورهای دیگر افزود: باید مواظب بیانات ابراز شده در این مراسم‌ها که پخش جهانی هم دارد بود.
وی تاکید کرد: بر خلاف تصورات رایج مداحان پذیرای حرف حق هستند چون آنها هم واقف به پخش جهانی مطالب عنوان شده در این مراسم به ویژه هشتم و یازدهم محرم هستند.
حجت‌الاسلام مهران‌فر بر لزوم ساخته شدن شعا‌رهایی با مضامین شرعی برای استفاده شدن در دسته‌های عزاداری در روزهای خاصی مانند هشتم و یازدهم محرم تاکید کرد.
وی با اشاره بر طبق برنامه‌ریزی در روز 29 آبان ماه اعلان عزای عمومی می‌شود، گفت: این برنامه در حسینیه اعظم برگزار می‌شود.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی زنجان تاکید کرد: کلاس‌ها و مساعدت‌های لازم برای هیئت‌های مذهبی طبق روال هر سال انجام می‌شود.
وی بر قرآن محور بودن برنامه‌های محرم سال جاری تاکید کرد و گفت: مسجد نیز باید در مراسم عزاداری محور قرار گیرد، تا زمینه همراه بودن نماز و عزاداری فراهم شود.
حجت‌الاسلام مهران‌فر اضافه کرد: باید در همه عزاداری‌های برگزار شده روحانی حضور داشته باشد، تا به روال ابتدا سخنرانی و سپس مراسم عزاداری برگزار شود.
در ادامه این جلسه رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با قبول مطالب مطرح شده از طرف مهران فر گفت: دشمن به دنبال یافتن ضعف‌ها است و ما باید به دنبال رفع اشکالات در مراسم‌های برگزار شده باشیم.
محمد جواد غم‌ پرور با اشاره به شرکت کم روحانیان در مراسم عزاداری حسینیه اعظم تصریح کرد: این مسائل به صورت جدی مورد پیگیری دشمنان دین به ویژه شیعیان است.
وی بر لزوم تشکیل ستادی به مانند ستاد عید نوروز به هنگام فرا رسیدن محرم از جمله هشتم تا یازدهم محرم اشاره و تصریح کرد: زائران دسته‌های عزاداری حسنیه و زینبیه زنجان هر سال افزایش می‌یابد، ولی هیچ ارگانی مسئولیتی درباره سر و سامان دادن به امور آنها را ندارد.
رئیس هیئت امنای حسنیه اعظم زنجان بر لزوم تشکیل شورای ترافیک برای سر و سامان دادن به ترافیک شهر به ویژه هشتم تا یازدهم محرم گفت: پارکینگ از معضلات عمده این شهر است که باید برای آن به ویژه در شب‌های محرم فکر عاجلی انجام شود.
وی تصریح کرد: شهرداری باید زمینه اطمینان خاطر شهروندان را با حضور چند ساعته در مراسم عزاداری فراهم کند.
غم‌ پرور با اشاره به انتقال کشتارگاه به خارج از زنجان افزود: مسئولان کشتارگاه خودروهای بزرگ را برای انتقال نذورات روز هشتم محرم در نظر گرفته‌اند، که با توجه به اینکه کشتارگاه بیرون از شهر است، نیروی انتظامی باید امنیت آن را به هنگام انتقال تامین کند.
وی همچنین از لزوم همکاری نیروی انتظامی برای روان‌سازی ترافیک در ایام محرم به ویژه دهه نخست آن خبر داد.
نماینده حسینیه اعظم در جلسه ستاد محرم از صدا و سیما نیز درخواست کرد، در انجام تبلیغات لازم در محرم هیئت‌های عزاداری را حمایت کند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حسینیه اعظم اقدام به اسکان حدود 300 نفر از مهمانان خود کرده است، گفت: همکاری ارگان‌ها زمینه اسکان و پذیرایی از 600 تا یک هزار مهمان را فراهم می‌کند.
همچنین نماینده زینبیه اعظم زنجان در این جلسه بر لزوم توجه به مداحی‌ها و سخنان گفته شده در مراسم عزاداری پخش شده از تلویزیون تاکید کرد و افزود: باید به نامه‌های ارسال شده از سوی مراجع توجه شود.
مهدی حجازی با اشاره به اختلاط‌های ایجاد شده در مراسم عزاداری هشتم و یازدهم محرم بین صفوف بانوان و آقایان تاکید کرد: باید برای رفع این مشکل فکر جدی انجام شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول