اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

استاندارد‌سازی نقش اساسی در پیشرفت صنعت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استاندارد‌سازی کالا نقش اساسی در پیشرفت صنعت دارد.

استاندارد‌سازی نقش اساسی در پیشرفت صنعت دارد
حمید صدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در چند سال اخیر اقدامات بسیاری در زمینه جاسازی فرهنگ استاندارد در جامعه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات بسیاری در زمینه گسترش آگاهی و دانش علمی مصرف کنندگان صورت گرفته است، ادامه داد: با موقعیت به دست آمده تولید کالای تجاری غیر استاندارد محکوم به شکست است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته اهمیت موضوع استاندارد برای کودکان و نوجوانان تبیین شده است، افزود: خانواده‌ها نیز می‌توانند با آگاه‌سازی فرزندان خود کمک شایانی در نهادینه سازی فرهنگ استاندارد در جامعه داشته باشند.
وی افزود: آگاه‌سازی افراد از سنین کودکی با موضوع استاندارد کمک شایانی به استفاده افراد از کالاهای استاندارد در بزرگسالی می کند.
صدری در ادامه با اشاره به نقش استاندارد در زمینه تجارت و صنعت یادآور شد: استاندارد به عنوان پایه‌های علم و فناوری در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان در زمینه‌های مختلف باید رضایت‌مندی مصرف کننده را در نظر بگیرند، اضافه کرد: ایجاد رضایت‌مندی در مصرف‌کننده کمک شایانی در عرضه هر چه بهتر کالاهای تولیدی می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش میزان استاندارد اجباری برای کالاهای تولیدی و نظارت بر همه کالاهای وارداتی را از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقدامات بسیاری با همکاری صنعت و معدن و استاندارد صورت گرفته است.
وی بیان کرد: کالاهای مورد نظر از نظر دارا بودن شاخص‌های استاندارد ملی مورد بررسی و نظارت قرار گرفته‌اند.
صدری همچنین گسترش همکاری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره استاندارد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه استاندارد سازی کالاها عنوان کرد و افزود: این امر نیز در راستای افزایش استفاده از کالاهای استاندارد صورت گرفته است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار استاندارد در پیشرفت اقتصاد کشور و به تبع آن استان یادآور شد: در صورتی که در زمان ساخت کیفیت کالاهای تولیدی از سوی مراکز تولید توجه شود، اقتصاد و تجارت استان اعتلای بسیاری پیدا می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: استاندارد یک نوع سرمایه‌گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی محسوب می‌شود.
وی گفت: مسئولان در بخش های مختلف در صورتی که خواهان توسعه باشند، باید سنجش و کنترل کیفیت را در راس برنامه های خود قرار دهند .
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول