اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار تبریز خبر داد:

افزایش نظارت شهرداری بر رعایت استانداردها در ساخت و سازهای شهری

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از افزایش نظارت‌های فنی و تخصصی شهرداری بر روش‌های حاکم بر ساخت و سازهای شهری طی ماه‌های آینده خبر داد.

افزایش نظارت شهرداری بر رعایت استانداردها در ساخت و سازهای شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین، هدف از افزایش اعمال این قبیل نظارت‌ها را تلاش برای ارتقای ضریب ایمنی و استحکام ساختمان‌ها و بناهای شهری در مقابل حوادث و بلایای طبیعی به ویژه زلزله اعلام و اظهار کرد: اگرچه نظارت‌ و کنترل‌های دقیق و فنی و کارشناسی در روند صدور پروانه و مجوزهای ساخت از سوی شهرداری تبریز انجام می‌پذیرد با این حال با توجه به آسیب‌پذیری تبریز در برابر خطر زلزله، لزوم افزایش این قبیل نظارت‌ها و کنترل‌های فنی در روش‌های ساخت و ساز بناها و ساختمان‌های شهری بیش از گذشته احساس می‌شود و این امر به طور جدی از سوی شهرداری و معاونت‌های شهرسازی اعمال و اجرا می‌شود.
شهردار تبریز در ادامه با اشاره به مصادیق و محورهای اجرایی و فنی اعمال این نظارت‌ها خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر چگونگی ساخت و سازهای شهری، نظارت و تأکید بر به ‌کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها، کنترل و محدودیت شرایط و ضوابط صدور مجوز ساخت در مناطق پرخطر و آسیب‌‌پذیر، رعایت دقیق مقررات و ضوابط ملی ساخت و ساز و نظارت بر روش‌های ساخت و ساز از مهم‌ترین محورهای ابلاغی شهرداری تبریز در این حوزه خواهد بود.
نوین در عین حال بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و کارشناسی در بدنه شهرسازی و معماری و اجرای طرح‌های توسعه شهری منطبق بر طرح‌های جامع و تفضیلی را از دیگر برنامه‌های محوری شهرداری تبریز برشمرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول