اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول صنایع غذایی اداره کل استاندارد استان زنجان:

استاندارد بودن کالا مشروط به تاریخ تولید و تاریخ انقضا نیست

خبرگزاری فارس: مسئول صنایع غذایی اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: استاندارد بودن کالا فقط مشروط به تاریخ تولید و تاریخ انقضا نیست.

استاندارد بودن کالا مشروط به تاریخ تولید و تاریخ انقضا نیست
میترا حمزه‌لویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر اداره استاندارد زنجان اقدامات بسیاری را در زمینه استاندارد سازی کالا انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم و شهروندان در زمینه تشخیص کالاهای استاندارد یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان استاندارد و بالطبع آن اداره استاندارد استان زنجان سطح آگاهی مردم تا حد زیادی افزایش یافته است.
مسئول صنایع غذایی اداره استاندارد استان زنجان با بیان اینکه استاندارد بودن کالا‌های مختلف فقط مشروط به داشتن تاریخ تولید و تاریخ انقضا نیست، افزود: میزان کیفیت و نحوه تولید کالا و محصولات نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزش کارکنان و بازرسان اداره استاندارد استان زنجان افزود: بازرسان اداره با در نظر گرفتن فاکتورهای مشخص برای یک کالای استاندارد در صورتی که محصول یا کالای مورد نظر فاقد استاندارد مورد نظر باشد، با تولید کننده برخورد می‌کنند.
حمزه‌لویی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامک این اداره یادآور شد: سامانه پیامک 1517 به منظور ارائه نظرات مردمی در زمینه کالاهای استاندارد فعال بوده و شهروندان می‌توانند شکایات و نظرات خود را به این شماره پیامک ارسال کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: شهروندان زنجانی در صورت تمایل می‌توانند با شماره‌های 4249070 و 4247577 تماس گرفته و نظرات و شکایات خود را با اداره کل استاندارد در میان بگذارند.
مسئول صنایع غذایی اداره استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در زمینه انتخاب واحدهای نمونه استاندارد اضافه کرد: با گزارش این کمیته‌ها واحدهای نمونه در زمینه رعایت استاندارد‌ها معرفی و به عنوان واحد نمونه استانی و حتی کشوری معرفی می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام طرح‌های مختلف توسط اداره استاندارد استان زنجان یادآور شد: اجرای طرح "طه" یکی از طرح‌هایی است که توسط این اداره استاندارد استان زنجان صورت گرفته است.
حمزه‌لویی با بیان اینکه منظور از طرح "طه" اجرای هماهنگ استاندارد است، افزود: در قالب اجرای این طرح مسئولان اداره استاندارد به واحدهای عرضه کننده کالا مراجعه کرده و اقدام به خریداری کالا از واحدهای مذکور می‌کنند.
وی با بیان اینکه در طول سال گذشته طرح "طه" در استان اجرا شده است، ادامه داد: در قالب این طرح 536 مورد نمونه‌برداری شده و کیفیت کالاهای مورد نظر موجود در مراکز عرضه مورد آزمایش قرار گرفته است.
مسئول صنایع غذایی اداره استاندارد زنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح "تجا" یادآور شد: اجرای این طرح نیز در راستای استاندارد سازی کالاهای صنعتی صورت می‌گیرد.
وی اذعان داشت: طرح "تجا" برای نخستین بار از امسال اجرا می‌شود و در راستای اجرای این طرح همه کالاهای صنعتی مشمول پروانه استاندارد می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول