اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

دستگاه‌های قزوین پژوهشی در حوزه خانواده ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: اخیرا به همه دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها فراخوانی زدیم برای دریافت پژوهش‌ها در حوزه زن و خانواده ولی هیچ پژوهشی صورت نگرفته بود و حتی دستگاه فرهنگی ما نیز به این بحث نپرداخته بودند.

دستگاه‌های قزوین پژوهشی در حوزه خانواده ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته بودجه‌های ارتقای شاخص‌های فرهنگی بر اساس محورها توزیع می‌شد و یکی از محورها، محور خانواده بود ولی خوشبختانه در سال جاری این محورها برداشته شده و به صورت دستگاهی توزیع اعتبار صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت توزیع بودجه در دستگاه‌ها، نیازمند عنایت بیشتر مدیران دستگاه‌ها در حوزه خانه و خانواده هستیم، طرح تحرکی که در سال جاری از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است شامل 120 طرح و برنامه است که نزدیک به 80 درصد این برنامه‌ها، فرهنگی است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: این برنامه‌ها را می‌توان از طریق دستگاه‌ها و با استفاده از بودجه فرهنگی‌شان مدیریت کرد و ما در استانداری از حمایت بی‌دریغ استاندار و معاونت‌ها بهره‌مند هستیم.
وی عنوان کرد: پول متعلق به خود استانداری نیست و متعلق به دستگاه‌ها است و وقتی سهم به دستگاه می‌رود دستگاه خانواده را نمی‌بیند و اولویت دستگاهی خود را می‌خواهد لحاظ کند.
سیدی توضیح داد: ما از ارشاد تشکر می‌کنیم که پشتیبان ما هستند ولی به سایر دستگاه‌ها می‌گوییم موضوع خانواده جدی است و ما در بین استان‌های دیگر در آسیب‌های خانواده مانند طلاق، زنان خیابانی و دختران فراری جزو استان‌های کم آسیب هستیم ولی اگر توجه نشود ممکن است این آسیب در استان ما نیز رتبه بگیرد و ما نیازمند پژوهش‌های مختلفی هستیم.
وی تأکید کرد: ما اخیرا به همه دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها فراخوانی زدیم برای دریافت پژوهش در حوزه زن و خانواده ولی هیچ پژوهشی صورت نگرفته بود، ما در دیگر حوزه‌ها پژوهش داریم ولی ممکن است کارآمدی نداشته باشد اما در حوزه خانواده، حتی دستگاه فرهنگی ما نیز به آن نپرداخته بودند در صورتی که خانواده یک موضوع عمومی است و همه مدیران باید به آن توجه کنند.
در ادامه جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: از سال گذشته بحث احداث زائرسرا برای گروهای اعزامی راهیان نور از استان قزوین به جنوب کشور پیگیری شد و با توجه به این موضوع ملاقاتی نیز با استاندار خوزستان صورت گرفت و زمینی اختصاص یافت و جا دارد از استاندار قزوین برای پیگیری‌هایی که در این خصوص داشتند تشکر کنیم.
حبیب‌الله وفاپور افزود: راهیان نور تنها به ایام اول تا 15 فروردین ماه تعلق ندارد بلکه برنامه‌ای است که در طول سال اجرا می‌شود و ان‌شاءالله با تشکیل هیئت امنا در شهرستان‌ها، کار به زودی آغاز و با همکاری جمعی این کار انجام شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول