اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل خدمات مشاوره‌ جوانان آستان‌قدس خبر داد:

راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاور خانواده در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی گفت: مرکز تخصصی مشاور خانواده و خدمات روان‌شناختی در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاور خانواده در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محمدزاده مقدم ظهر امروز در نشست خبری خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی اظهار داشت: مرکز تخصصی مشاور خانواده و خدمات روان‌شناختی با سه رویکرد در مشهد به عنوان یک قرارگاه تخصصی در سطح ملی از فردا آغاز به کار می‌کند.
وی با بیان اینکه این مرکز با عنوان آستان مهر آغاز به فعالیت می‌کند عنوان کرد: در این مرکز دو بخش به صورت حضوری و غیر حضوری فعالیت دارند.
محمدزاده سایت آستان‌مهر، آموزش‌های مکاتبه‌ای با عنوان زندگی آموختنی است و سامانه تلفنی را از بخش‌های غیر حضوری این مرکز خواند و افزود: بسته فعالیت حضوری در این بخش فعالیت‌های آموزشی برای عموم مردم و گروه‌های مرجع است.
مدیرعامل خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی با بیان اینکه این مرکز سه راهبرد جدی برای طراحی مرکز تخصصی آستان مهر دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: تخصصی‌گرایی، توسعه خدمات حضوری و غیر حضوری در سطح ملی و شبکه‌سازی مخاطبان از اهداف راه‌اندازی این مجموعه است.
وی افزود: تاکنون خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی 25 همایش در سطح کشور برگزار کرده که 14 همایش در سطح استان‌های مختلف صورت گرفته و علاوه بر آن از سال 85 گروه‌های مرجعی را که در زمینه خانواده فعال هستند آموزش می‌دهد.
محمدزاده برگزاری23 تور آموزشی، دو کارگاه آموزشی و سه کارگاه تخصصی را از دیگر خدمات مرکز مشاوره خواند و گفت: اکنون مشاوره قبل از ازدواج، خانواده، روان سنجی ویژه در مشاوره ازدواج در این مرکز فعال است و به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.
مدیرعامل خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی با اشاره به اینکه در ماه 250 نفر مراجعه‌کننده به مرکز مشاوره داریم، بیان داشت: در سال سه هزار نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند که در بین استان‌ها یکی از پر مراجعه کننده‌ترین مراکز هستیم.
وی ادامه داد: 20 درصد در بخش مشاوره ازدواج، 42 درصد در بخش خانواده و 30 درصد برای روان درمانی به مرکز آستان مهر مراجعه داشته‌اند.
مدیرعامل خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی، تصریح کرد: این موسسه سه هزار نفر را به صورت مستمر در شبکه خود دارد که ماهی حداقل یک برنامه آموزشی به این افراد ارائه می‌دهد.
محمدزاده با بیان اینکه ایجاد مرکزی که بتواند بحران را در خانواده کنترل کند، بسیار مهم است، عنوان کرد: یکی از کارهای ارزشمند این مرکز ایجاد سامانه تلفنی است که در سال 87 راه‌اندازی شده اما هنوز مراجعه تلفنی به صورت گسترده صورت نمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد از مخاطبین در حساس‌ترین دوره از ازدواج نیاز به مشاوره دارند، خاطرنشان کرد: 47 درصد افراد که تماس تلفنی داشته‌اند، بین 20 تا 30 سال سن دارند و حدود40 درصد در زمینه ازدواج، 17 درصد از دوران عقد، هشت درصد در اوایل زندگی به این مرکز مشاوره مراجعه داشته‌اند.
مدیرعامل خدمات مشاوره‌ جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی افزود: 16 درصد تماس گیرندگان مشکل ارتباطی با همسر دارند، هفت درصد در انتخاب همسر، پنج درصد در مسائل جنسی، چهار درصد در مسائل حس عاطفی با همسر دچار مشکل بوده‌اند و به این مرکز مراجعه کرده‌اند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول