اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

تفاهم‌سالاری بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تفاهم‌سالاری بین زن و مرد اساس نظام خانواده را تحکیم و قوام می‌بخشد.

تفاهم‌سالاری بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی عصر امروز در مراسم تجلیل از زوج‌های جوان در اردبیل اظهار داشت: ما امروز در نظام خانواده خود به رعایت اصل تفاهم دوجانبه نیاز داریم چرا که اگر این اصل پیاده شود بسیاری از نابسامانی‌ها و آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق از بین می‌رود.
وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی که متکی بر ارزش‌ها است تبعیت از سیره ائمه به صورت فردی و اجتماعی حائز اهمیت است چرا که ما در زندگی روزانه به چنین مفاهیمی که برگرفته از ارزش‌های الهی است، نیاز داریم تا بتوانیم روابط خانوادگی و اجتماعی خود را بهتر و شایسته تنظیم کنیم.
رضایی یکی از دغدغه‌های فعلی را تلاش برای شکستن ابهت و عظمت نظام خانواده برشمرد و خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد که این ابهت و عظمت با محوریت مرد با همراهی مناسب زن شکسته شود چرا که امروز نظام غرب به واسطه بی‌حرمتی به نظام خانواده و شکسته شدن مرزهای زنان و مردان دچار چالشی اساسی و بحرانی فراگیر شده است.
به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نتیجه چنین بی‌حرمتی و بی‌توجهی به نظام خانواده و ارکان آن را گسترش پدیده شوم و نامبارک طلاق اعلام کرد و افزود: نباید احساس کنیم که بی‌توجهی‌ها و بی‌حرمتی‌ها هیچ آثار سویی به همراه ندارد چرا که شاکله زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی به حرمت نگه‌داشتن، صداقت، پایبندی به اخلاق نیکو است که همه باید در حفظ این حریم دقت کنیم.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) در تشکیل یک زندگی سعادتمندانه اضافه کرد: نتیجه چنین پیوند آسمانی تربیت فرزندانی همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و دیگر ائمه بوده است که همیشه راهنما و هدایتگر انسان به سمت سعادت، سلامت و نجات بودند.
رضایی نقش محوری زنان را در تحکیم و استحکام بنیان خانواده خاطر نشان کرد و ادامه داد: این اساس و بنیان زمانی می‌تواند مستحکم‌تر باشد که اصل و زیربنای اصول ارزش‌های الهی و دینی در خانواده و نظام داخل خانه شکل گرفته و استمرار پیدا کند.
این مسئول گفت:‌ اگر زن و مرد در داخل خانه به این اصول و معیارها پایبند باشند، فرزندان نیز با تبعیت از آنها تربیتی متعالی‌تر پیدا کرده و قادر می‌باشند ناراستی‌ها را از خود دور کنند.
وی در پایان سخنان خود به حقوق متقابل زن و مرد و جایگاه ظریف و اندیشمندانه زن در دین اسلام اشاره کرد و افزود: زنان ما با تنظیم روابط منطقی در خانواده باید همواره در صیانت از ابهت شوهر تلاش کرده و اجازه ندهند این حرمت‌ها و عظمت‌ها شکسته شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول