اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش خانواده، تشکل و مدرسه در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان از برگزاری «همایش خانواده، تشکل و مدرسه» برای نخستین بار در کشور و در استان گیلان خبر داد.

برگزاری همایش خانواده، تشکل و مدرسه در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان به جریان‌سازی‌های دشمن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن باید بفهمد فعالیت‌های بسیاری در کشور در حال انجام است.
وی با اشاره به بحث عدالت تربیتی در سند راهبردی تعلیم و تربیت، افزود: سند راهبردی تعلیم و تربیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
جانعلی‌‌پور سند راهبردی تعلیم و تربیت برای تعالی آموزش و پرورش را مفید خواند و تصریح کرد: عدالت تربیتی در سند راهبردی بسیار کمرنگ بوده و تنها در یک واژه آورده شده است.
به گفته مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، اگر قرار است عدالت برای دانش‌آموز رعایت شود، دانش‌آموز باید بتواند به روش صحیح و منطبق با اصول اسلامی ناب تربیت شود.
وی با بیان اینکه تربیت به صورت غربی منطبق با اصول اسلامی ناب نیست، ابراز داشت: حجاب صرفاً برای عفاف نبوده بلکه به منظور تعالی دختران در نظر گرفته شده است.
جانعلی‌پور عفاف و حجاب را طرحی برای تعالی دختران نامید و یادآور شد: در سند راهبردی تعلیم و تربیت باید به عدالت تربیتی توجه جدی شود.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، تشکل‌های دانش‌آموزی را یکی از وسایل و ابزارهای مهم برای رسیدن به عدالت تربیتی ذکر کرد و بیان داشت: تشکل‌های حق و الهی ابزار بسیار مهمی برای رسیدن دانش‌آموز در فضای تعلیم و تربیت است بنابراین آموزش و پروش باید به تشکل‌های دانش‌آموزی توجه بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بخشی از تربیت را به عهده خانواده‌ها می‌گذارد، خاطرنشان کرد: خانواده نیز خیالش آسوده است که دانش‌آموز در فضای آموزش و پرورش تربیت می‌شود.
جانعلی‌پور، تشکل‌های دانش‌آموزی را جبران کننده خسران فضای تربیتی خواند و اذعان داشت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند ساعت حضور دانش‌‌آموزان را در مدرسه بیشتر کرده و آن را ساماندهی کند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان از برگزاری «همایش خانواده، تشکل و مدرسه» برای نخستین بار در کشور در آینده نزدیک در این استان خبر داد و تصریح کرد: این همایش ارتباط بین مدرسه و خانواده را برقرار می‌کند.
وی با تاکید براینکه همایش مذکور به صورت تخصصی دخترانه و پسرانه به طور جداگانه برگزار می‌شود، افزود: در همایش دختران، مادران آنها به همراه مدیران دانش‌آموزان دعوت می‌شوند ضمن اینکه در همایش پسران پدران و مدیران آنها دعوت می‌شوند.
جانعلی‌پور یکی از وظایف مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در شهرستان‌ها را ارتباط با مدرسه دانش‌آموزان و خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مربیان عدم فرصت خانواده‌ها برای ارتباط با مدرسه دانش‌آموزان را جبران می‌کنند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با اشاره به 13 آبان، متذکر شد: 13 آبان مولود ملت ایران بوده و گرامیداشت این روز پشتوانه حرکت آگاهانه و با بصیرت مردم است.
وی تبعید امام (ره) را موجب توجه ملت به ایشان دانست و اذعان داشت: تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 از طرف امام (ره) به عنوان انقلاب دوم معرفی شد.
جانعلی‌پور به 33 سال از گذشت عمر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این مدت بر اقتدار ملت ایران افزوده شده است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان حرکت‌های دانش‌آموزی را از قبل از انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: حرکت‌های دانش‌آموزی از اتفاق‌هایی بوده که از قبل از انقلاب توسط انقلابیون صورت گرفته و در حال حاضر طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری ادامه دارد.
وی با تاکید براینکه جریان انقلاب حرکت دانش‌آموزان را به همراه خود داشته است، خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در 13 آبان سال 58 با حمایت و پشتیبانی امام (ره) تاسیس شد.
جانعلی‌پور اتحادیه انجمن‌های اسلامی را مولود انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شخصیت‌های برجسته و ویژه‌ای مانند آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله جنتی و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری مسئولیت این اتحادیه را به عهده داشته‌اند.
به گفته مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، 16 هزار دانش‌آموز شهید از مجموع 36 هزار دانش‌آموز شهید کشور عضو این اتحادیه بودند.
وی با اشاره به آموزش مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به دانش‌آموزان، اذعان داشت: 40 نفر مربی طلبه و دانشگاهی در تمام نقاط گیلان به صورت نیمه وقت به دانش‌آموزان دختر و پسر آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول