اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

4200 خانواده زندانی زیرپوشش کمیته امداد اصفهان قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: 4 هزار و 200 خانواده زندانیان که سرپرست آنها در زندان به سر می‌برد زیرپوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارد.

4200 خانواده زندانی زیرپوشش کمیته امداد اصفهان قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد جواد صدق ظهر امروز در سومین گردهمایی مدیران عامل ستاد‌های سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته امداد با دستگاه قضایی، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان برای آزادی زندانیان دیه و مالی همکاری دارد، اظهار داشت: این نهاد طی سال‌های گذشته برای اکرام ایتام، کمک به محرومان و مستضعفان به ویژه خانواده‌های زندانیان و تلاش‌های زیادی انجام داده است.
وی با بیان اینکه 15درصد از وام‌های خود اشتغالی کمیته امداد به این امر اختصاص یافته است، افزود: با ایجاد شرایط وام کارگشایی محکومین زمینه کاهش جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی بیش از پیش از طریق کمیته امداد فراهم شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به افزایش تعداد زندانیان اشاره و تصریح کرد: هر چقدر تعداد زندانیان افزایش پیدا کند به همان نسبت توانمندی خانواده‌های آنها کم می‌شود که در این راستا کمیته امداد نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: با تعاملات بانکی که بین کمیته امداد و بانک‌ها ایجاد شده است هر ساله تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد از طریق کمیته امداد به بانک‌ها برای گرفتن وام معرفی می‌شوند.
صدق به تعداد خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرد و افزود: 4هزار و 200 خانواده زندانی زیرپوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارد.
وی همچنین بیان داشت: خانواده زندانیان از طریق دادگستری، زندان و یا مراجعه خودشان به کمیته امداد معرفی می‌شوند و زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان نیازمند این سازمان قرار می‌گیرند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: در شش ماه نخست سال 90، 25 نفر به مبلغ 142 میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد به ستاد دیه معرفی و وام بانکی طولانی مدت کم بهره دریافت کرده‌اند.
وی افزود: از بدو آغاز ستاد دیه در سال 79، یک هزار و 40 پرونده زندانی با وام توسط  کمیته امداد آزاد کرده‌ایم که هنوز بسیاری از خانواده‌ها به این سازمان بدهکار هستند.
صدق تاکید کرد: مستمری خانواده‌های زندانیان زیرپوشش هیچ فرقی با سایر خانواده‌های زیرپوشش ندارد و به طور یکسان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان داشت: خانواده‌های زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد می‌توانند با ارائه تقاضای خود که پیوست معرفی‌نامه سازمان زندان‌ها باشد و تکمیل پرونده توسط شاخه‌های تابعه کمیته امداد در سطح این استان اقدام کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول