اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت زنجان:

تربیت یافتگان مکتب شهادت زیر بار ذلت نمی‌روند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با اشاره به تهدیدات دشمنان نظام و انقلاب گفت: تربیت یافتگان مکتب حسین بن علی (ع) زیر بار زندگی ذلت بار نمی‌روند.

تربیت یافتگان مکتب شهادت زیر بار ذلت نمی‌روند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام یعقوب موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ادعاهای مطرح شده از طرف آمریکا مبنی بر برنامه ایران برای ترور سفیر عربستان در این کشور اظهار داشت: دشمنی 32 ساله آمریکا با ایران به واسطه استقلال طلبی مردم ایران بوده است.
وی با بیان اینکه ادعای مطرح شده از طرف مقام‌های آمریکائی از طرف اندیشمندان آمریکا نیز مورد تردید جدی قرار گرفته است، افزود: دولتمردان آمریکائی باید بدانند که نه آمریکا آن آمریکای قدرتمند قدیمی است و نه ایران ایران زمان پهلوی که هرچه خواستند، اطاعت کند.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به ادعاهای جدید مطرح شده از طرف آژانس انرژی هسته‌ای تصریح کرد: آمریکا و ایادی آن باید بدانند که هرگونه تعدی به آب و خاک ایران با پاسخ دندان‌شکنی از طرف ایران مواجه خواهد بود.
وی انجام هر حماقت از طرف استکبار بر ضد ایران را امر بعیدی عنوان و تاکید کرد: مرور تاریخ و ملاحظه رفتار ایرانی‌ها در جنگ هشت ساله با وجود حمایت‌های غرب و شرق از صدام می‌تواند به آنها در تحلیل وقایع کمک شایان توجهی بکند.
حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر الگوگیری ایرانی‌ها از سرور و سالار شهیدان گفت: دشمنان ایران باید بدانند که تربیت یافتگان مکتب حسین بن علی (ع) زیر بار زندگی ذلت بار نمی‌روند.
وی بر اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره و مقاومت در برابر استکبار تاکید کرد.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم تصریح کرد: شیعیان باید این عید را احیا کرده و آن را به اکمال پاس بدارند.
وی اضافه کرد: بر اساس آیه قرآن دین در روز عید غدیر خم بر مسلمان تکمیل شده است.
حجت‌‌الاسلام موسوی با اشاره به اینک جوانان استان زنجان از نبود شغل در رنج هستند، ادامه داد: هیچکس شاهدی برای ادعاهای مطرح شده درباره ایجاد ده‌ها و صد‌ها شغل در استان مشاهده نمی‌کند.
وی با تاکید بر عزیر بودن مردم ایران تصریح کرد: این مردم همان‌هایی هستند که در مقابل آمریکا و استکبار ایستاده‌اند، بنابراین باید برای حل مشکلاتشان از جمله حل مشکل بی‌کاری جوانانشان تلاش شود.
امام جمعه موقت زنجان تاکید کرد: مباد زمینه مراجعات خصوصی برای جوانان در خدمت مسئولان فراهم شود تا به بدین وسیله مشکلاتشان رفع شود که گناه است.
وی با انتقاد از چاله چوله‌های موجود در خیابان‌های شهر گفت: نباید همه همت مدیریت شهری برای رفع معایب خیابان‌های اصلی شهر صرف شده و خیابان‌های فرعی از یاد برود.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: خودروهای مورد استفاده مدیران از اموال خودشان نیست و به تبع هزینه خسارت‌های وارده را هم خودشان نمی‌پردازند، والا اینچنین عمل نمی‌کردند، اگر مجبور می‌شدند برای هر چاله افتادن 300 هزار تومان هزینه کنند به طور حتم فکری به حال چاله چوله‌های خیابان‌های شهر به ویژه خیابان‌های فرعی می‌کردند.
وی بر لزوم جلب رضایت مردم تاکید کرد و افزود: آنها در مواقع لازم فرامین امام را اطاعت کرده و عزیز هستند و باید برای حل مشکلاتشان اقدام شود.
امام جمعه موقت زنجان در بخش دیگری از سخنان خود عید قربان را عید مبازره با نفس عنوان کرد و گفت: عید قربان روز ایثار است.
وی همه را دعوت به تقوای الهی کرد و آن را تنها راه رسیدن به خداوند برشمرد و گفت: یکی از معتقدات اصیل مسلمانان اعتقاد به روز رستاخیز است.
حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: ایمان به خدا و معاد دو رکن جهان بینی مکتب انبیاست که زیر بنای اعتقادات و سرآغاز مکتب آنهاست.
وی راه ایمان آوردن به معاد را ایمان به وحی اعلام کرد و افزود: از آنجایی که معاد علمی مربوط به آینده است پس جز از طریق وحی نمی‌توان به معاد ایمان آورد.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه با وجود اینهمه پیشرفت، علم امروز بشر هنوز از درک معاد عاجز است، تصریح کرد: علم پیامبران متفاوت از علم بشر امروزی و متصل به خداوند بود.
وی تاکید کرد: مبدأ و معاد دو رکن مکتب انبیا است چرا که بر اساس آیات و روایات انسان از خاک آفریده شده و به خاک برگردانده می‌شود و سپس در روز محشر از دل همان خاک برانگیخته می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی بر زنده شدن همه انسان‌ها با حکت خداوندی در روز رستاخیز تاکید و اینچنین دعا کرد، خدایا در آن روز با ما به فضل رفتار کن نه با عدل، چرا که رهایی با اعمالی نظیر نماز و روزه معمولی در آن روز ممکن نیست.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول