اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

خطیب جمعه آبادان:

ولایت ایران اسلامی استمرار واقعه غدیر است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: ولایت و امامت ایران اسلامی استمرار واقعه غدیر و حکومت امام علی(ع) است.

ولایت ایران اسلامی استمرار واقعه غدیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم ولایتمدار و مسئولان همیشه در صحنه شهرستان آبادان در مصلی برگزار شد اظهار داشت: ولادت دهمین امام آسمان ولایت و امامت، اسطوره پرهیزکاری، تقوی و جهاد در راه حق را به همه مسلمانان به‌ویژه مردم غیور این شهرستان تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به اینکه همه ما باید از وارثان حقیقی آن امام بزرگوار باشیم افزود: امام هادی(ع) در طول عمر پربار خود نقش زیادی در استمرار حکومت اسلامی در جامعه داشت و این را از احادیث و روایات متعدد به خوبی می‌توان درک کرد.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به فرا رسیدن واقعه غدیر تصریح کرد: در آستانه واقعه بسیار ارزشمند و مهم غدیر هستیم و باید ارزش این مهم را در جهان اسلام و زندگی دینی خود تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه این واقعه در بین مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است اضافه کرد: در سال دهم هجرت خبری مبنی بر انجام اعمال حج با حضور پیامبراکرم(ص) منتشر شد که بسیاری را برای همراهی با پیامبر اسلام وسوسه کرد. بسیاری از زنان و مردان با پیامبر اسلام همراه شده و حج پر فضیلتی را به جا آوردند.
وی عنوان کرد: در راه بازگشت در نقطه‌ای به نام "غدیر خم" پیامبر به کاروان دستور توقف داده و با ایجاد سایبانی، حجاج را دعوت به سخنان خود کرد.
امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: در این مکان بود که پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان و نسل‌های بعدی، امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان جانشین معرفی و همه را به دعوت و گفتن "ندای لبیک" به سوی او فراخواند.
وی با بیان اینکه "غدیر" به معنای برکه و آبگیر و "خم" به معنای خمره و ظرف است، گفت: بنا به گفته منابع موثق بیش از 120 هزار نفر در این واقعه حضور داشته و شاهد ابلاغ پیام حضرت رسول(ص) بودند.
محمدی اصفهانی تصریح کرد: در "غدیر خم" بود که پیامبر دست حضرت علی(ع) را به نشانه جانشین و ولی و امام پس از خود بالا برده و فرمود؛ "من کنت مولاه فهذا علی مولاه".
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد نادان و جاهل این واقعه را قبول ندارند اظهار داشت: مگر می‌شود در آن آفتاب سوزان جده، پیامبر بدون دلیل و تنها برای گفتن اینکه امام علی(ع) را دوست دارد، کاروان حجاج را متوقف کند، این استدلال به‌هیچ‌وجه منطقی نیست.
خطیب جمعه آبادان افزود: البته این پیام رسول اکرم(ص) چندین‌بار دیگر پیش از واقعه غدیر نبز تکرار شده بود، مثلاً زمانی که حضرت می‌خواست دعوت ربانی و دینی خود را آشکار کند به مردم قریش اعلام کرد که چه کسی می‌خواهد بعد از من پیشوا و خلیفه مسلمانان باشد و در هر سه بار سؤال، تنها علی(ع) بود که دست خود را بالا گرفت و پاسخش را اجابت کرد.
وی با اشاره به اینکه مسئله "غدیر" بسیار حیاتی است خاطرنشان کرد: تنها پس از گذشت 70 روز از واقعه غدیر، پیامبر اسلام(ص) دار فانی را وداع گفت و حکومت اسلامی و وظیفه خطیر حفظ دین و دیانت را به امام علی(ع) بخشید. بسیاری از علمای شیعه و سنی امروز بر این نظر نظرند که واقعه غدیر حقیقت داشته و با ارائه استدلال‌های محکم بر ادعای خود استوارند.
وی با اشاره به اینکه علامه امینی 360 سند از کتب اهل سنت و از منابع آنها در اثبات واقعه غدیر به ثبت رسانده تصریح کرد: بسیاری از بزرگان شیعه چون ابوریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابن‌سینا در کتاب شفا و بسیاری از علما، محدثان و متکلمان اسلام نیز در اثبات حقانیت این ادعا همچنان سند و مدارکی مثبوت و قابل قبول ارائه داده‌اند.
امام جمعه آبادان با بیان اینکه واقعه غدیر خم مهمترین مسئله تاریخ اسلام است خاطرنشان کرد: ولایت و امامت امروز استمرار واقعه غدیر است زیرا اگر ولایت نباشد، لایه‌های زیرین و پوستین آن نیز شکل نخواهد گرفت. جلوه غدیر بود که توانست ایران اسلامی را آزاد کند، شیعه و سنی را در کنار هم بگذارد و به لیبی، مصر و تونس رهایی بخشد.
محمدی اصفهانی با بیان اینکه استمرار این واقعه جهان‌برانگیز بوده که توانست استکبار را در بحرین و عربستان به وحشت بیفکند و پایه‌های لرزان امریکا و همدستانش را سست‌تر کند گفت: امامت است که امروز روشنی‌بخش و ترغیب مردم به سوی خوبی‌هاست.
وی ادامه داد: مبارزه با تبعیض، برخورد با مافیای قدرت استکبار، ریشه‌کنی ظلم و فساد در جهان همه و همه دنباله‌رو راه ولایت امام علی(ع) است.
خطیب جمعه آبادان در ادامه به اهمیت برنامه‌های اسلامی و عرفانی در این روز بزرگ اشاره کرد و گفت: در این روز باشکوه، هیأت امام حسن مجتبی(ع) با همراهی مردم ولایتمدار این شهرستان راهپیمایی گسترده‌ای را برگزار کرده و بیعتی دوباره با امام و ولی امر خود خواهند بست.
وی در پایان با تقدیر از مسئولان آبادانی اظهار داشت: امیدواریم روزی فرا رسد که در این شهر تشکر و تقدیر نهایی را به‌منظور پایان یافتن همه مشکلات و نواقص شهر و ارائه خدمات مکفی به شهروندان از مسئولان کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول