اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در رامسر؛

سادات شهرهای غرب مازندران تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در آستانه عید ولایت همایش تقدیر از سادات غرب مازندران در مسجد آقا پلاسید سادات شهر رامسر برگزار شد.

سادات شهرهای غرب مازندران تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، روسای دستگاه‌های اجرایی و اداره اوقاف و امور خیریه غرب مازندران و سادات این منطقه برگزار شد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر با تبریک ایام معنوی و ارزشمند پیش اظهار داشت: برای نخستین بار در غرب مازندران شاهد این همایش معنوی و ارزشی هستیم و این محفل ارزشمند، مجلس محبت به فرزندان پیامبر (ص) بوده و ما افتخار می‌کنیم که خدمتی کوچک و ناچیز به سادات داشته باشیم.
حجت‌الاسلام حسین قبادی با قدردانی از فرماندار رامسر به‌دلیل پیگیرهای مستمرش درباره برپایی این مراسم افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، چند برنامه شاخص را در ایام مختلف سال دنبال می‌کند که یکی از این برنامه‌ها ولایت علوی و اکمال دین نبوی است که در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود.
قبادی در ادامه سخنان خود بر لزوم احترام به سادات و فرزندان پیامبر اسلام تاکید کرده و در این زمینه از روایات و احادیث ارزشمندی سخن گفت.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام باقرزاده امام جمعه شهرستان رامسر با تبریک این ایام مبارک و ابراز خرسندی از برگزاری همایش مذکور طی سخنانی خاطرنشان کرد: وجود مقدس همه انبیا برای ما عزیز بوده ولی در بین تمامی انبیا، پیامبری را سراغ نداریم که میلیون‌ها  انسان با سلسله نسب مشخص و دقیق به یک پیغمبر منسوب باشند.
وی افزود: پیامبر اسلام افتخار این را دارد که میلیون‌ها انسان از نسب این پیامبر آسمانی باشند و سادات در میان مسلمین به ویژه در میان شیعه به خاطر انتساب به حضرت فاطمه زهرا (س) عزیز بوده و در بعضی از کشورها از سادات بنام شریف یاد می‌شود.
باقرزاده در ادامه سخنان خود با تشریح جنایاتی که عباسیان در آغاز خلافت خود بر سادات علوی روا داشتند، عنوان کرد: با همه این جنایات که برای از بین بردن نسل پیامبر (ص) انجام می‌شد، اما این نسل از بین نرفت و افتخار شما سادات این است که تاج کرامت منتسب به آخرین پیامبر خدا بر سر شما است.
وی با بیان اینکه ثواب کارهای سادات دو برابر است، افزود: عقوبت گناه سادات نیز دو برابر بوده و همین امر نشان‌دهنده مسئولیت سنگین فرزندان پیامبر است.
امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سادات در طول تاریخ وظایف خود را خوب شناختند و استان مازندران به‌صورت ویژه همواره مامن و پناهگاه فرزندان پیامبر بود که به‌دلیل جور و ستم عباسیان مجبور به فرار از زادگاه خود می‌شدند و اکنون وجود بقاع متبرکه اسنادی زنده برای افتخار مازندرانی‌ها محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما با علمداری یکی از فرزندان پاک پیامبر (ص) یعنی امام راحل بنا نهاده شد و اکنون نیز هدایت این انقلاب به سید بزرگوار و فرزند دیگری از پیامبر (ص) مقام معظم رهبری است و بر ما و همه سادات وظیفه است که مانند همیشه  در مسیر ولایت فقیه باشیم زیرا امروز رهبر ما بیش از دیروز به یاری نیاز دارد و در دفاع از ولایت فقیه، سادات باید پیشتاز باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول