اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله نوری همدانی:

غدیر الگوی حکومت را برای همیشه مشخص کرد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اعلام ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر گفت: در روز عید غدیر، الگوی حکومت برای همیشه در تاریخ مشخص شد.

غدیر الگوی حکومت را برای همیشه مشخص کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار عده‌ای از مردم اصفهان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله زندگی انسان مسئله حکومت است، اظهار داشت: حکومت امری بسیار سرنوشت ساز و تاثیرگذار در تمام شئون زندگی مردم است؛ از این رو اسلام نیز به مسئله حکومت و حاکمان توجه ویژه‌ای نشان داده است.
وی افزود: با مطالعه در قرآن در می‌یابیم حکومت نخستین مسئله‌ای است که پیامبران در اجرای امر تبلیغ خود به دستور الهی به آن توجه نشان داده‌اند.
این مرجع تقلید ابراز داشت: نخستین گام تبلیغ پیامبرانی مانند ابراهیم(ع)، موسی(ع)، عیسی (ع) و حضرت محمد(ص) مبارزه با حکومت‌های فاسد به منظور جایگزینی یک حکومت صالح بوده است.
این مسئول ادامه داد: خداوند در قرآن کریم با بلا خواندن حکومت فرعون بر بنی اسرائیل به ما می‌فهماند که سلطه طاغوت بر مردم سبب ایجاد بلا و مصیبت می‌شود.
نوری‌همدانی تاکید کرد: در مورد پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز نخستین موضوعی که در جلسه انذار خویشاوندان ایشان مطرح شد؛ مسئله خلافت و حکومت پس از پیامبر (ص) بود.
وی ادامه داد: حضرت امیر(ع) نیز با اینکه از همه جوان‌تر بود برای این‌کار اعلام آمادگی کرد و پیامبر(ص) وی را برادر، وصی و جانشین خود معرفی کرد.
استاد حوزه ابراز داشت: در روز غدیر خم نیز مجمع بسیار با شکوهی از مسلمانان تشکیل شد که تا آن روز بی‌سابقه بود و مطمئناً باید مهم‌ترین موضوع جهان اسلام در آن طرح می‌شد که این موضوع مهم همان مسئله خلافت و حکومت بود.
این یادآور شد: اهمیت موضوع حکومت تا حدی است که خداوند به پیامبر ابلاغ می‌کند که اگر این امر را ابلاغ نکنی رسالت خود را ناتمام انجام داده‌ای.
نوری همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل روزی در نوفل شاتو که تعدادی دانشجوی ایرانی از سراسر اروپا به مناسبت عید غدیر به دیدار ایشان رفته بودند گوشزد کرد که اسلام از همان ابتدا مسئله حکومت را روشن کرده و عید غدیر سنبلی است تا قیامت که انسان بداند چگونه حکومتی در اسلام مدنظر است.
وی حکومت‌های دنیا را به حکومت‌های غدیری و غیر غدیری تقسیم کرد و افزود: در روز عید غدیر برای همیشه تاریخ، الگوی حکومت و در عهد نامه مالک اشتر نیز قانون اساسی حکومت اسلامی مشخص شد.
این مرجع تقلید ادامه داد: در اسلام راه بسیار روشن است و هرجا که مسلمان این راه روشن را ندیده گرفت به ظلم طاغوت دچار شد؛ همین طور که نادیده گرفتن غدیر سبب گرفتار شدن مسلمانان به ظلم بنی امیه و بنی عباس شد.
وی جمهوری اسلامی را نمونه یک نظام غدیری نامید و گفت: برای حفظ این نظام باید امروز بسیار تلاش کرد تا در آینده به حکومت طاغوت دچار نشویم.
نوری همدانی با اشاره به مشکلاتی که نظام اسلامی تا به حال ازسر گذرانده افزود:  امروز به برکت حضور رهبر معظم انقلاب، این نظام بسیار مقتدر و برقرار است.
این مسئول اضافه کرد: این نظام ساده به دست نیامده و کسانی مانند امام خمینی(ره) و شهدا در این راه زحمات بسیاری کشیده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است؛ ادامه داد: انتظار تنها در گفتار نیست بلکه همین مبارزه ملت ایران با استکبار و تلاش برای احقاق حقوق مستضعفان جهان نیز انتظار عملی محسوب می‌شود.
وی گفت: باید با هوشیاری در برابر دشمن در جنگ روانی مقاومت کرده و در داخل کشور نیز در حفظ ارزش‌های اسلامی بکوشیم.
نوری همدانی با اشاره به فداکاری‌های مردم اصفهان در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی ادامه داد: مردم اصفهان از لحاظ ذوق و فرهنگ در سطح بسیار بالایی قرار دارند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: مردم اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید در جنگ تحمیلی درصد نخست ایثار و شهادت حضور دارند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول