اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس تبلیغات اسلامی آستارا:

ولایت موجب حیات طیبه انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: ولایت و امامت موجب حیات طیبه انسان است.

ولایت موجب حیات طیبه انسان است
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام حسن ملائکی گیلانی در مراسم دهه ولایت در مزار شهدای این شهر، اظهار داشت: خداوند انسان را با هدف خلق کرده و این هدف چیزی جز عبادت و بندگی انسان نیست.
وی با اشاره به لزوم درس گرفتن انسان از عبرت‌های تاریخی، افزود: زندگی و نحوه قدرت گرفتن پادشاهان و سلاطین نشان می‌دهد همه آنهایی که معنویت و امامت و ولایت را نداشته‌اند با گمراهی از دنیا رفته‌اند.
این مسئول با اشاره به لزوم الگو قرار دادن نحوه زندگانی امامان، بیان داشت: امامت و ولایت یک فریضه است و انسان بدون آن حیات طیبه پیدا نمی‌کند.
وی، پیروی انسان از امامان را سلوک عظیم ولایت دانست و گفت: انسان با زندگی کوتاه خود در دنیا بهشت و جهنم خود را انتخاب و با عبادت خداوند زندگی اخروی خود را پایه‌گذاری می‌کند.
ملائکی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، قیامت و روز محشر را روز حسابرسی اعمال انسان‌ها نامید و تصریح کرد: خداوند بارها در قرآن به موضوع زنده کردن انسان‌ها و نیز به قدرت احیای سر انگشتان دست انسان‌ها اشاره کرده است.
وی ادامه داد: سر انگشتان دست انسان از نظر خلقت بسیار متفاوت است و از آن برای تشخیص هویت انسان‌ها در دنیا استفاده می‌شود و اشاره خداوند به آن گویای این مسئله است که رسیدگی به اعمال انسان در روز قیامت و حسابرسی فوق‌العاده دقیق بوده و انسان باید در زندگی خود کاملا هوشیار باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا یکی دیگر از الگوهای مناسب انسان در زندگی دنیوی را نحوه زندگی شهدا دانست و با اشاره به زنده بودن آنها، اذعان داشت: طبق آموزه‌های قرآنی شهدا در روز قیامت از جمله گروه‌هایی هستند که می‌توانند انسان‌ها را شفاعت کنند.
وی ابراز داشت: حضور ما در مزار پاک شهدا تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا محسوب می‌شود که در پیشگاه خداوند دارای اجر و قرب است.
در این مراسم که به همت بنیاد شهید و همکاری سپاه ناحیه آستارا برگزار شد، تمام مسئولان حاضر با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بر مزار شهدا ادای احترام کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول