اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل اوقاف گیلان خبر داد:

برگزاری جشن ولایت در 300 بقعه گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن ولایت در 300 بقعه شاخص این استان خبر داد.

برگزاری جشن ولایت در 300 بقعه گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت جشن دهه ولایت، علی (ع) را افتخار غدیر دانست و اظهار داشت: شخصیت بی‌نظیر علی (ع) مسئله غدیر را ایجاد کرد و غدیر به دنبال ارزش‌های علی بود.
وی با بیان اینکه امام از جانب خداوند انتخاب می‌شود، اذعان داشت: این مسئله نشانه اهمیت امامت و ولایت است و غدیر درس‌هایی دارد که سعادت جاودانه انسان را رقم می‌زند.
این مسئول غدیر را در بین اعیاد خداوند دارای درخشش خاص دانست و ابراز داشت: غدیر یک روز ویژه است و به مناسبت این روز برنامه‌های خاصی در گیلان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه جشن ولایت در 300 بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهمترین اهداف برگزاری این جشن، اصل ولایت و امامت است.
عادلی، معرفی علی (ع) به‌عنوان الگوی انسان کامل، ترویج فرهنگ وقف طبق نیات واقفان، گسترش وقف در بین مردم، تقویت باورهای دینی و بصیرت مردم و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی مردم را از جمله اهداف برگزاری جشن ولایت برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشن ولایت است که برای تحقق این امر، محور کارهای ما در دهه ولایت در بقاع متبرکه است.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه دعای عرفه در 150 بقعه استان برگزار شد، افزود: امشب دعای کمیل نیز در بین 300 بقعه فعال و شاخص گیلان برگزار می‌شود.
وی از توزیع کتابچه خطبه غدیر در بین مردم همزمان با روز عید غدیر خبر داد و یادآور شد: در این روز نمایشگاه کتاب، مراسم ولایت آسمانی در 71 بقعه رشت و غبارروبی مزار شهدا برگزار می‌شود.
عادلی، قرائت خطبه غدیر را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام غدیر عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری مولودی‌خوانی، تجلیل از شاعران و خادمان بقاع و خانواده‌های شهدای سادات و... از دیگر برنامه‌های اوقاف استان در عید غدیر است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول