اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

بسترهای لازم برای اشتغال جوانان فراهم شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای اشتغال جوانان را فراهم آوریم، گفت: اشتغال مانع اعتیاد می‌شود.

بسترهای لازم برای اشتغال جوانان فراهم شود
محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از علل موثر در اعتیاد، بیکاری جوانان امروزی است که با وجود داشتن مدارک دانشگاهی، بیکار هستند و به اعتیاد روی می‌آورند.
وی افزود: خانواده‌ها نقش بسزایی در اعتیاد جوانان دارند چرا که برای حضور به موقع فرزندان خود در خانه‌ باید حساسیت نشان دهند تا فاصله‌ای بین خانواده‌ها و فرزندان ایجاد نشود اگر این فاصله ایجاد شود جوانان در آستانه پرتگاه قرار می‌گیرند. 
وی در ادامه گفت: خانواده‌ها باید به دخل و خرج فرزندان خود رسیدگی کنند و نباید پول‌های کلان در اختیار این فرزندان گذاشته شود. 
این مسئول تصریح کرد: مسئولان جامعه در حوزه فرهنگ‌سازی اقداماتی باید انجام دهند تا جوانان در معرض این قبیل آسیب‌ها قرار نگیرند.
حضرت‌پور گفت: از علل دیگر گرایش به اعتیاد در جامعه ایرانی نداشتن مراکز تفریحی است که فراهم کردن آن از وظایف حاکمیتی مسئولان قلمداد می‌شود زیرا نبود امکانات جوانان را به این راه هدایت می‌کند.
وی در ادامه بیان کرد: در بررسی آماری معلوم می‌شود هم خانواده، جامعه، مسئولان اجرایی و خود فرد معتاد مقصر هستند، مسئولان اجرایی باید برای اشتغال و تفریح جوانان زمینه‌سازی کنند تا آنها در برابر تهاجم فرهنگی بیمه شوند.
این مسئول گفت: البته امکانات زیادی مانند مسابقات استانی و کشوری ایجاد شده است که بخشی از اوقات فراغت جوانان را پر می‌کند باید دستگاه‌های اجرایی در راستای تامین نیازهای روحی و جسمی جوانان برنامه‌ریزی کنند.
حضرت‌پور با تشکر از استاندار، شهردار و اداره تربیت بدنی گفت: در دو سال اخیر مسابقات ویژه استانی تشکیل شده است که سبب شده اوقات فراغت جوانان تا حدودی پر شود و به دنبال جایی برای تخلیه انرژی خود نباشند. 
حضرت‌پور از ساخت 13 پارک محله‌ای برای جوانان خبر داد و گفت: باید در راستای توسعه و تجهیز این قبیل اماکن گام برداشته شود.
عضو  شورای اسلامی شهر ارومیه به ایجاد مراکز بازپروری به ویژه در شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: باید مسئولان در این راستا گام‌هایی بردارند.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول