اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:

نقش برجسته‌ دانشگاه در ایجاد فرهنگ‌ اشتغال‌زایی

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که برای فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای باید قبل از هر چیز به سراغ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رفت، گفت: دانشگاه نقش برجسته‌ و غیر قابل انکاری در فرهنگ‌سازی برای اشتغال‌زایی دارد.

نقش برجسته‌ دانشگاه در ایجاد فرهنگ‌ اشتغال‌زایی
اکبر نیکزاد ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش بنگاه‌های زودبازده در دانشگاه آزاد واحد یاسوج به خبرنگار فارس اظهار داشت: برای برطرف شدن معضل بیکاری نباید منتظر دولت بنشینیم بلکه هم اقشار و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها باید در این میدان مهم وارد گود شده و با همت و تلاش مضاعف این نظام را در این مسیر یاری دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت سیاست کوچک‌سازی را دنبال کرده و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است، گفت: باید این ذهنیت در میان مردم و مسئولان تغییر کند که منظور از اشتغال شاغل شدن در یک سازمان دولتی است.
وی با انتقاد از نوع نگاه برخی مجریان و مسئولان دولتی بیان کرد: این ادبیات که ما بگوییم در اسرع وقت یا به‌ زودی فلان کار را انجام می‌دهیم کار اشتباهی بوده و ما باید برای کارها و برنامه‌های خود حرکت و هدف زمان‌بندی شده داشته باشیم و بر این اساس رو به جلو حرکت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید ابتدا هدف‌گذاری شود و بر اساس برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در دوره‌های زمان‌بندی مشخص به بررسی وضعیت خود پرداخته و ببینیم که نسبت به برنامه جلو هستیم یا عقب.
وی شناسایی ضعف‌ها و نقاط قوت را در مسیر پیشرفت یک جامعه بسیار موثر دانست و ادامه داد: برای اینکه در مسیر اشتغال‌زایی و کاهش آمار بیکاری به دولت و شغل دولتی وابسته نباشیم لازم است سیستم اقتصادی بخش‌های اقتصاد خصوصی این استان برنامه‌ریزی داشته و در یک حلقه علمی، اقتصادی و منطقی به فعالیت بپردازند.
نیکزاد توجه به تامین مواد اولیه، تولید، درآمد و بازگشت سرمایه را به صورت سیستمی در یک کارخانه یا بنگاه اقتصادی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در فعالیت سیستمی و برنامه‌ریزی‌شده بخش خصوصی، دولت نقش حمایتی را دارد که در این میان هر واحد یا بخشی از اقتصاد که با مشکل مواجه شده باشد از حمایت دولت برخوردار می‌شود.
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش بنگاه‌های زودبازده و چنین همایش‌هایی را بسیار تاثیرگذار خواند و خواستار ادامه چنین روندی به‌منظور آسیب‌شناسی بنگاه‌ها و کارگاه‌های فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای باید قبل از هر چیز به سراغ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رفت، گفت: دانشگاه نقش برجسته‌ و غیر قابل انکاری در فرهنگ‌سازی برای اشتغال‌زایی دارد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی باید با ورود به موضوع کار و اشتغال، خلاء موجود را در این زمینه برطرف کرده و در کنار دیگر مسئولان و بخش خصوصی برای کاهش مشکلات اشتغال و بیکاری تلاش کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول