اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار مازندران:

توسعه اماکن مذهبی حفاظت از دیانت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی حفاظت از دیانت انقلاب اسلامی برای نسل امروز است.

توسعه اماکن مذهبی حفاظت از دیانت انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی اکبر طاهایی بعداز ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه امامزاده عبدالله (ع) بابل اظهار داشت: مازندران یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و محل اجتماع اقشار مختلف جوانان و متدین کشور است  که خیران و نیکوکاران این استان در توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی در سطح کشور همواره پیشقدم بوده‌اند.
وی افزود: دهه ولایت که با یاد و خاطره بنیانگذار مکتب توحید حضرت ابراهیم (ع) آغاز و با روز غدیر تکمیل شده است احیا کننده توحید به معنای واقعی برای شیعیان جهان بوده است.
طاهایی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) و فرزندانش عامل بقای اسلام بوده است، بیان داشت: خداوند از نوادگان حضرت ابراهیم (ع) امام حسین(ع) و فرزندانش را برای بقای کلمه توحید پذیرفت و با مقوله قربانی توحید تداوم یافت.
وی تصریح کرد: توحید و بقای توحید با تداوم قربانی و رمز قربانی زنده شد و به تبعیت از سنت قربانی بسیاری از مادران، فرزندان خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس فدای اسلام و انقلاب کردند.
طاهایی با اشاره به اینکه مازندران مهد علویان بوده است، گفت: امامزادگان که برای حفاظت و صیانت از دین خدا در نقاط مختلف مازندران ساکن شدند در این راه مقدس به شهادت رسیده و مردان و زنان متدین و دلدادگان اهل بیت پیامبر(ع)  بر روی قبر نشانه‌هایی گذاشته و اوقاف و امور خیریه کشور نیز این امامزادگان را توسعه دادند.
وی تصریح کرد: با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به پایگاه غنی فرهنگی تبدیل شوند، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نوسازی و مرمت امامزادگان را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر با همت خیران و برنامه‌ریزی سازمان اوقاف  و امور خیریه مازندران بسیاری از امامزادگان توسعه و یا در حال توسعه هستند.
طاهایی هئیت فاطمه الزهرا(س)  امامزاده عبدالله (ع) بابل را یکی از هئیت‌های بسیار موفق استان مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: این هئیت در جذب جوانان به محافل و مجالس مذهبی و جلوگیری از انحرافات بسیار موفق عمل کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول