اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تبریز:

نفی استبداد شاهکار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: نفی استبداد در تمام مقاطع تاریخی 33 سال گذشته برترین شاهکار انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

نفی استبداد شاهکار انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد نواختی‌مقدم صبح امروز در گردهمایی دانش‌آموزان بسیجی در اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی قاطع و حاکمیت مطلق با نفی استبداد غرب و شرق مقطعی از تحولات تاریخی را رقم زد که سرمنشاء آن استقلال و آزدایخواهی بوده که به شکل حقیقی در این فاصله زمانی رخ داده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اوج مناقشات بلوک شرق و غرب به پیروزی رسید، افزود: در حالی که کشورمان قبل از پیروزی انقلاب در اردوگاه نظام سرمایه‌داری و غرب بود و بسیاری از کشورهای همسایه نیز علیه ایران دندان تیز کرده بودند، با هدایت و رهبری امام راحل، انقلاب اسلامی به ثمر نشست و به تمام نظام پوچ و واهی غرب و شرق نشان داد که بنیان این انقلاب با نهضت‌های دیگر متفاوت است.
این استاد دانشگاه گفت: در ستیز سرد این دو ابرقدرت با ظهور مکتب انقلاب اسلامی طرفداران هر دو اردوگاه غرب و شرق تلاش کردند تا ایران را با حمایت از صدام مورد هجمه قرار دهند تا شاید ساده‌نگاری نظام اسلامی ما در همان ابتدای حرکت خود دچار چالش شده و در نظام بین‌المللی حاکمیت این مکتب در همان سال‌های اول زیر سئوال برود.
نواختی‌مقدم بیان داشت: برخلاف این تفکر و اندیشه که برگرفته از ایده زور‌مدارانه بود دولت امریکا و کشور شوروی سابق نه تنها به اهداف خود در به انزوا و به انحلال کشیدن این نظام دست نیافتند بلکه انقلاب ما نظام‌های غرب و شرق را به چالش واقعی کشاند و روز به روز به نابودی آنها و از هم فروپاشی نظام کمونیسم و لیبرالیسم رای داد.
وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در نیمه دوم قرن بیستم ظهور انقلاب اسلامی تمام مکاتب دنیا را به دگرگونی واقعی و ملت‌های آن را نیز به روشنگری حقیقی وادار کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: ما نه تنها در روابط بین‌المللی خود نسبت به گذشته پرقدرت‌تر و با روشن‌بینی حقیقی حاضر شدیم بلکه توانستیم در همان اوایل انقلاب اسلامی نظام استکباری را در حرکت‌های بی‌‌ثمر خود ناکام بگذاریم.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هر چند دشمنان تا بن دندان مسلح داشت و گاه از سوی گروه‌ها و مکاتب سیاسی داخلی با چالش و برخی از بحران‌ها روبرو می‌شد اما هدایتگری حقیقی امام راحل نشان داد که تمام این حرکت‌ها بی‌نتیجه است و این انقلاب برای همیشه می‌تواند با تکیه بر اهداف و آرمان‌های مکتبی خود روی پا بایستد.
نواختی‌مقدم به آزمون‌های مختلف و حرکت‌های متفاوت در مسیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نظام غرب و شرق با حمله نظامی، به راه‌انداختن آشوب‌ها و فتنه‌های مختلف حتی مبارزه‌های مسلحانه و کودتاهای نافرجام و دسیسه‌چینی‌های رنگارنگ تلاش کردند تا این انقلاب اسلامی را به چالش بکشند اما به دلیل آنکه این انقلاب بر پایه ایدئولوژی درست و نظام عقیدتی سالم متکی بود هرگز در برابر شیطنت‌های نظام استکباری تسلیم نشد.
این استاد دانشگاه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان هدیه و عطیه ناتمام الهی یاد کرد و بیان داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب دشمن احساس می‌کرد که با انقلاب‌های ظاهری و مقطعی دنیا مواجه است اما بعد از حماسه 13 آبان، امریکا و سردمداران او به حقیقت فهمیدند که انقلاب اسلامی ایران انقلاب ریشه‌دار و متکی به حضور مردم است چرا که این حضور آحاد مردم در تسخیر لانه جاسوسی بود که به عنوان انقلابی عظیم‌تر از انقلاب اول نظام سرمایه‌داری را به واکنش و تهدید حقیقی وا‌داشت.
وی سخنان مقام معظم رهبری را در افشای 100 سند غیر قابل خدشه علیه امریکا و دخالت‌های این کشور استکباری در مسایل داخلی ایران یادآور شد و ابراز داشت: در مقطع تاریخی 13 آبان 58 نیز دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام با درک این اسناد تاریخی و حرکت‌های مداخله‌جویانه سردمداران امریکا در کشورمان با صلابت تمام لانه جاسوسی آن کشور را تسخیر کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود  ابراز داشت: در نهضت‌های آزادی‌بخشی که امروز در تمام دنیا در حال شکل‌گیری است ملت‌ها زمانی می‌توانند به دور از شیطنت‌طلبی استکبار به آزادی و استقلال واقعی برسند که در مسیر اهداف خود کوچک‌ترین باجی را به نظام استبدادی ندهند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول