اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرماندار پاکدشت:

انتخابات عالی‌ترین نهاد مردم سالاری در انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار پاکدشت با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات عالی ترین نهاد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران است.

انتخابات عالی‌ترین نهاد مردم سالاری در انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عین‌اله تاجیک در دومین جلسه هماهنگی ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به نقش و اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: انتخابات عالی‌ ترین نهاد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران است که با مشارکت آحاد مردم دلبستگی به نظام مقدس و اعتماد به مسئولان را به همراه دارد.
معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار پاکدشت افزود: در سال‌های اخیر حضور مردم در عرصه‌های انتخابات کشور پرشور تر بوده به نحوی که مشارکت مردم در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، یک رکورد جهانی به حساب می‌آید.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: نیاز جوامع به جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و بی‌نظمی، ایجاب می‌کند که عده‌ای به نمایندگی از سوی مردم، اداره امور کشور و تعیین چارچوب اداره آن را بر عهده بگیرند.
تاجیک تاکید کرد: در کشور های مدعی حکومت مردمی، این عده با حضور مردم و از طرف آنان انتخاب می‌شوند. در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ششم قانون اساسی« امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر این‌ها، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون تعیین می‌گردد. »
معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار پاکدشت عنوان کرد: با توجه به این اصل، در جمهوری اسلامی ایران، اداره حکومت و قانون گذاری در چارچوب اصول قانون اساسی با اداره و نظر ملت تعیین می‌شود و برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم است.
وی ادامه داد: انتخابات گزینش بهترین هاست، بر اساس ضوابط مشخص شده در قانون اساسی مردم با حضور خود در صحنه انتخابات، نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند. انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ضوابط مندرج در قانون به عهده مردم است.
معاون سیاسی‌ـ انتظامی فرماندار پاکدشت تاکید کرد: فلسفه و بنای وجود مجلس شورای اسلامی تحقق عینی آیه « و امرهم شورا بینهم» است که مقرر می‌دارد «مومنان امور خود را با مشورت یکدیگر حل کنند» در این جا نیز مردم حق خود در مشورت امور با یکدیگر و سهم خود در تصمیم گیری و تعیین خط مشی اداره کشور را به نمایندگان خود تفویض می‌کند.
تاجیک در پایان ضمن برشمردن خصایص و ویژگی‌های یک نماینده اصلح یاد آور شد: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که پیرو مسیر ولایت بوده و خدمتگزاری را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
این گزارش حاکی است، دومین جلسه هماهنگی ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار پاکدشت، عین‌اله تاجیک معاون سیاسی فرماندار و مسئولان کمیته‌ها و روسای ادارات پاکدشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول