اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 آبان انجام می‌شود؛

برگزاری آزمون کتبی طرح سنجش مهارت در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان از برگزاری آزمون کتبی نخستین مرحله اجرای طرح ادواری سنجش مهارت در 20 آبان جاری در این استان خبر داد.

برگزاری آزمون کتبی طرح سنجش مهارت در گیلان
رسول شمشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت اظهار داشت: توزیع این کارت از 15 آبان جاری آغاز شده و تا ساعت 24 امروز ادامه دارد.
وی افزود: داوطلبان شرکت در آزمون مذکور برای دریافت کارت ورود به جلسه خود باید به نشانی http://advari.irantvto.ir مراجعه کرده و مشخصات فردی خود را وارد کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار می‌شود، اذعان داشت: آزمون کتبی نخستین مرحله از اجرای این طرح روز جمعه 20 آبان جاری در 23 رشته و 496 حرفه در 31 استان از جمله گیلان به صورت چهار گزینه‌ای برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مراحل آزمون‌های ادواری سنجش مهارت اذعان داشت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است و متقاضیان پس از آزمون ادواری سنجش مهارت برای شرکت در آزمون عملی به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.
شمشادی با بیان اینکه متقاضیان باید پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی طبق برنامه زمان‌بندی مراجعه کنند، تصریح کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.
وی شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت را کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول عنوان کرد و با اشاره به اعلام نتایج این آزمون عنوان کرد: نتابج این آزمون‌ها حداکثر سه روز  پس از برگزاری از طریق سایت مذکور و دیگر سامانه‌های اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی ‌وحرفه‌ای گیلان اذعان داشت: گواهینامه مهارت قبول شدگان نیز پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می‌شود.
این مسئول مرحله دوم ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت را از اول تا 10 دی امسال و آزمون این مرحله را در تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری عنوان کرد.
وی از تشکیل ستاد پاسخگویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت خبر داد و یادآور شد: در صورتی که متقاضیان برای دریافت کارت زرد ورود به جلسه آزمون سنجش مهارت با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با مراکز حوزه ثبت نامی تماس بگیرند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول