اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منشور کاری جدید؛

مهارت‌آموزی ضرورت انکارناپذیر توسعه کردستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در منشور کاری جدید مهارت‌آموزی و اقتصاد مبتنی بر دانایی، ضرورتی انکارناپذیر در توسعه و پیشرفت استان محسوب می‌شود.

مهارت‌آموزی ضرورت انکارناپذیر توسعه کردستان است
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رامین اسدی عصر امروز در نشست مشترک مدیرکل و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان به کارکنان این اداره کل جدید، اظهار داشت: منشور کاری وزارتخانه جدید اطلس و نقشه راه کلیه فعالان این حوزه است که با ساعت‌ها و روزها کار کارشناسی تهیه و تدوین شده است.
وی گفت: افق چشم‌انداز منشور کاری جدید طوری پایه‌ریزی شده است که در ماهیت اسلام‌گرا، در نگرش مردمی، در ساختارعلمی، در رفتار، مشارکت‌جو و نوآور، درعملکرد، پاسخگو و در نتیجه بهره‌ور است.
مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیل‌گرایی و ماموریت‌محوری، آینده‌نگری، ارباب‌رجوع مداری، رقابت‌گرایی، توانمندسازی واخلاق‌مداری را از جمله ویژگی‌های جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ذکر کرد که کلیه کارکنان باید به آن آراسته شوند.
اسدی همچنین یکپارچگی، ارتقاء توانمندی‌ها و قابلیت‌های سازمانی را لازمه دسترسی به ویژگی‌های جدید تشکیلات تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: تدوین رویکردهای جدید در زمینه مدیریت‌های کلان مانند ارتقاء بهره‌وری، توانمندسازی، منابع انسانی، توجه به نوآوری وخلاقیت، مهارت‌آموزی و اقتصاد مبتنی بر دانایی، ضرورتی انکارناپذیر در توسعه و پیشرفت استان محسوب می‌شود.
اسدی تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور در پایان برنامه پنجم توسعه را از جمله اهداف تعریف  شده در اسناد بالادستی برای این بخش خواند که با توجه به تاکید ویژه مقام عالی وزارت، باید به طور خاص پیگیری و تحقق یابد.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع کارکنان اداره کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکردها و ماموریت‌های اصلی این اداره کل جدید را حمایت و صیانت از نیروی کار، گسترش وارتقاء فرهنگ کار و کارآفرینی، توسعه سهم بخش تعاون در فضای فعالیت‌های اقتصادی کشور، تکیه بر تعاون و گسترش چتر تعاونی‌ها، اصلاح ساختارها، سیستم‌ها و روش‌ها در قلمروهای بیمه‌ای برشمرد.                                                            
اسدی با اشاره به تفسیرهای مغرضانه و جهت‌دار برخی از افراد و رسانه‌ها که ادغام‌های اخیر را به معنای تعدیل نیروها قلمداد کرده بودند کارکنان را از پرداختن به این حواشی و اظهارنظرها نهی کرد و خاطرنشان ساخت: در چارت جدیدی که پس از ادغام سه وزارتخانه سابق با تلاش شبانه‌روزی و کار کارشناسی صورت گرفته، بخش‌های وسیع و معاونت‌های جدیدی پیش‌بینی و در نظرگرفته شده است که نه تنها تعدیل نیرو معنایی نخواهد داشت بلکه اجرای دقیق و مناسب کارها نیازمند به کارگیری وجذب نیروهای جدید است.

*توسعه محیط خلاق هدف اصلی نظام پیشنهادات است
اسدی با اشاره به جایگاه نظام پیشنهادات در اداره کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: هدف از اجرای نظام پیشنهادات به طور کلی ایجاد فضای مناسب برای مشارکت کلیه کارکنان در جهت تحقق اهداف سازمانی است و استقرار و توسعه محیط خلاق در تمامی سطوح سازمان، تقویت فرهنگ و حس تعلق سازمانی و گسترش حوزه تفکر، تعمیق و نهادینه نمودن بهبود مبتنی بر تغییر ازجمله مزایای استفاده از سیستم نظام پیشنهادات است.

*ارتقا بهره‌وری در تشکیلات جدید مهیاست    
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بستر ارتقاء بهره‌وری و کارآیی در تشکیلات جدید مهیاست، گفت: لازمه فعالیت در چارچوب این تشکیلات جدید از طریق نیروهای خلاق و تفکرگرا میسر است و توانمندسازی کارکنان قدم اول در این راستاست.
اسدی از تک‌تک کارکنان خواست با احساس مسئولیت در قبال مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله در تحقق اهداف منشور کاری جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گام بردارند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت اجرای کامل طرح تکریم ارباب رجوع در بخش‌های مختلف اداری، تصریح کرد: تکریم مراجعان راهنمایی و مشاوره دقیق به آنها همواره باید سرلوحه فعالان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد چرا که جلب رضایت مردم، جلب رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.
اسدی اداره کل جدید را در برگیرنده ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی توصیف کرد که باید با مهندسی مجدد و سازماندهی بهینه نیروها از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته و کارآمد استفاده نمود.
وی در پایان اظهار امیدواری نمود: با تعامل وهمکاری کلیه کارکنان، بتوان اهداف و چشم‌اندازهای وزارت جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در کردستان تحقق بخشید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول