اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد:

ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: امروزه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر قلمداد می‌شود.

ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی یک ضرورت است
حمیدرضا خانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در جوامع صنعتی ایجاد فرهنگ یادگیری انواع مهارت و حرفه بین جوانان به‌عنوان یک الزام جدی مطرح است زیرا رشد و توسعه این قبیل جوامع تا حدود زیادی در گروی به کارگیری نیروی انسانی ماهر و متخصص است.
وی افزود: وجود تخصص‌های متعدد بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در عرصه توسعه و پیشرفت نقش ارزنده‌ای دارد، نظام آموزشی مبتنی بر دانش پایه و مهارت آموزی باید در محیط واقعی کارگاه ایجاد شود چرا که این سیستم آموزشی به تولید مهارت و ارتقای توان فنی نیروی کار منجر می‌شود.
این مسئول به راهکارهای ایجاد اشتغال مولد و پایدار نیز اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای با ارتقای مهارت جوانان جویای کار، توسعه مهارت‌های شاغلان در حوزه‌های مختلف از جمله مشاغل خانگی همچنین احیای نظام استاد شاگردی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار نقش زیادی دارند پس باید در این سه محور بیش از سایر موارد برنامه‌ریزی صورت بگیرد.
وی در ادامه به نقش خطیر اصحاب رسانه به انعکاس فعالیت‌های آموزش‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید از طریق انعکاس اخبار مربوط به فعالیت‌های آموزش‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای در جامعه، اذهان عمومی را با اقدامات این نهاد به شکل مطلوب معطوف کنند به طوری‌که اصحاب قلم باید در راستای ترغیب مردم به شرکت در کارگاه‌‌های مهارت‌آموزی اقدام کنند و برای ترویج علاقه برای حضور در آموزش‌های مهارتی به این دستگاه کمک‌ شایانی کنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف به تعداد زیادی از جوانان اشاره کرد و گفت: مردم به ویژه جوانان با شرکت در این دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی در راستای کسب پروانه مهارت اقدام می‌کنند تا از مزایای بیمه و بازنشستگی تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: دوره‌های مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ، هنر و .... در مراکز آموزش فنی‌حرفه‌ای شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا برای همه جوانان استان امکان ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای فراهم شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول