اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

ضعف مهارت کتابخوانی با محوریت مدارس حل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ضعف مهارت کتاب‌خوانی و بهره‌گیری از ثمرات و نتایج مناسب آن باید با محوریت آموزش و پرورش برطرف شود.

ضعف مهارت کتابخوانی با محوریت مدارس حل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان نمین اظهار داشت: این مهارت‌ها باید به شکل درست، صحیح و عاقلانه در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود چرا که ما اگر نتوانیم مهارت درست مطالعه کردن و فرا گرفتن مطالب را به شکل آراسته و حقیقی یاد بگیریم امکان توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی وجود نخواهد داشت.
وی با یادآوری این‌که در امر مطالعه باید نوع کتاب، زاییده مخاطب، نحوه واگذاری آن و برخی دیگر از مبانی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نباید این شیوه معمولی و مرسوم که دانش‌آموز ما باید کتاب به دست بگیرد و فقط نام او در دفاتر و اسناد به ثبت برسد، کافی و لازم نیست بلکه امروز ما مدعی آن هستیم که دانش‌آموز ما اگر با فرهنگ درست مطالعه آشنا شود باید بسیاری از ضعف‌ها و کاستی‌ها در این حوزه تبدیل به یک فرصت بالندگی و شکوفایی استعدادها شود.
فرهمندامین ادامه داد: در همین ارتباط طرح مطالعه‌یاوران را در سطح استان اردبیل و شهرستان‌ها اجرا می‌کنیم که در این زمینه تاکنون 300 مطالعه‌یاور در استان اردبیل سازماندهی شدند که از این ظرفیت می‌توان در تقویت زیرساخت‌های مورد نظر مطالعه و کتاب‌خوانی استفاده کنیم.
این مسئول به توصیه مقام معظم رهبری در فراگیر شدن فرهنگ مطالعه و عادت عمومی به این امر اشاره کرد و افزود: ما در حقیقت اجرای این طرح را نوعی شبکه اجتماعی برای ورود همه افراد اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان، کارکنان، کارگران، پزشکان و صاحب صنوف مختلف می‌دانیم و معتقدیم توصیه این روند بهتر و مطلوب‌تر می‌تواند ما را در رسیدن به هدفمان کمک کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطر نشان کرد: هر مطالعه‌یاور در صورت معرفی 25 نفر به کتابخانه مورد تشویق قرار گرفته و اگر این تعداد را به 50 نفر برساند در کشور به مطالعه‌یاوران فعال، کوشا و سبقت گیرنده تبدیل شده و معرفی می‌شوند.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین گفت: 150 نفر از علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان نمین در قالب طرح مطالعه‌یاوران ثبت‌نام کرده و ساماندهی شده‌اند.
محمد فتحی ادامه داد: این طرح همسو با سایر نقاط استان اردبیل در نمین نیز اجرایی شده که اداره آموزش و پرورش شهرستان در عملیاتی شدن آن همراهی می‌کنند.
وی هدف از اجرای این طرح را جذب اعضای جدید اعم از خانوارهای شهری و روستایی به کتابخانه‌ها و مشارکت آنها در برنامه‌های فرهنگی به ویژه مسابقات کتاب‌خوانی اعلام کرد و گفت: ما با بردن فرهنگ مطالعه صحیح به جمع خانوارها می‌توانیم سرانه مطالعه را نیز ارتقا دهیم.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین افزود: در مدت اجرای این طرح استقبال خوبی از آن انجام شده و اجرای آن در حقیقت سبب می‌شود تا محوریت جذب مخاطب با یک تغییر اساسی روبه‌رو شود.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول