اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان‌شهرها در کرمان

خبرگزاری فارس: نوزدهمین نشست تخصصی مدیران حقوقی و قوانین شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در کرمان آغاز شد.

آغاز نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان‌شهرها در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، معاون اداره کل تدوین قوانین حقوقی شهرداری تهران صبح امروز در آیین آغاز به کار نوزدهمین نشست تخصصی مدیران حقوقی و قوانین شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها هم‌اندیشی مدیران حقوقی کلان‌شهرهای کشور است.
مهوش حقی بیان داشت: با برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران حقوقی و قوانین شهرداری‌های کلان‌شهرها راهکارهای مناسبی در زمینه موضوع‌های مطرح شده به دست می‌آید.
وی از برگزاری نشست مدیران حقوقی کلان‌شهرهای کشور با قضات و نمایندگان قوه قضائیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
در این نشست معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با بیان اینکه از حق و حقوق برداشت‌های بسیاری می‌شود، تصریح کرد: در قرآن لفظ حق و حقوق بارها ذکر شده و یکی از معانی حق و حقوق به "داشتن" و معنای دیگر آن "بودن" است.
سید مرتضی حسینی افزود: همفکری در این نشست باید منجر به رسیدن شهروندان به عنوان عضو جامعه اسلامی به حق‌های داشتنی خود شود.
وی با اشاره به وجود تضادهای موجود بین دستگاه‌ها و تضاد بین افرادی که به حقوق عمومی، دولتی و شهرداری تعدی می‌کنند، عنوان کرد: برای احقاق حق مردم پیگیری لازم انجام شود.
حسینی افزود: شهرداری‌ها نباید مرتکب اجحاف و کتمان حق شوند.
مدیر حقوقی شهرداری کرمان نیز در این نشست بیان کرد: بحث و بررسی درباره قانون اصلاح ماده 101 (تبصره ۳، ۴ و ۵)، قانون مستثنا شدن شهرداری‌ها در واگذاری قسمتی از پارک‌ها، میدان‌ها و اموال عمومی شهر از شمول قانون مالک و مستأجر از جمله موضوعات نوزدهمین نشست تخصصی مدیران حقوقی و قوانین شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در کرمان است.
فاطمه دیندار بحث و بررسی درباره تبصره دو ماده چهار قانون نحوه خرید در مواجهه با تبصره ۲ ماده 19 قانون کانون کارشناسان رسمی مصوب سال 81، بررسی صدور آرای دیوان عدالت اداری درباره آثاری که به ثبت ملی رسیده‌اند و همچنین بحث و بررسی نمونه تیپ قراردادهای مشارکتی را از دیگر موضوعات نشست مذکور برشمرد.
وی بیان داشت: بحث و بررسی درباره رای شماره 241 هیئت عمومی دیوان درباره مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان و بررسی درباره صلاحیت محاکم عمومی در رسیدگی به اعتراضات نسبت به آرای ماده 100 و نحوه اجرای آرای کمیسیون‌های ماده 100 از دیگر موضوعات این نشست است.
به گزارش فارس، نوزدهمین نشست تخصصی مدیران حقوقی و قوانین شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور صبح امروز در محل هتل پارس کرمان آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول