اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

وظیفه شهرداری تامین مکان توقف خودروهای سنگین نیست

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: وظیفه شهرداری تامین زمین و مکان توقف خودروهای سنگین نیست.

وظیفه شهرداری تامین مکان توقف خودروهای سنگین نیست
به گزارش خبرنگار فارس از اردبیل در نشست اعضای اتاق فکر پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل به تردد خودروهای سنگین و ایجاد بار ترافیکی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: تا زمانی که نتوانیم توقفگاه‌هایی را برای خودروها و ماشین‌آلات سنگین فراهم کنیم قادر نخواهیم بود بخشی از بار ترافیکی را برطرف کنیم.
وی به نابسامانی تردد و توقف خودروهای سنگین در بخش خیابان‌های اصلی به ویژه خیابان عطایی اشاره کرد و ابراز داشت: صاحبان این خودروها ادعا دارند که باید شهرداری مکان مناسبی را برای توقف خودرهای آنها فراهم کند در حالی که وظیفه شهرداری تامین زمین و مکان توقف خودروهای سنگین نیست بلکه باید این خودروها از پارکینگ احداث شده در بیرون از شهر استفاده کنند.
این مسئول ادامه داد: در بیش از 12 هکتار زمین اداره کل پایانه‌های استان توقفگاهی را برای خودروهای سنگین احداث کرده ا که باید از این ظرفیت در ساماندهی خودروهای سنگین استفاده شود.
بدریی اضافه کرد: از راهنمایی و رانندگی نیز انتظار داریم با برخورد قاطع، جدی و قانونی با توقف خودروهای سنگین در داخل شهر، زمینه حضور و توقف آنها را در پارکینگ بیرون شهر فراهم کنند.
وی به وجود  سندیکاهای کامیون‌داران و پارکینگ‌های برون شهری در این زمینه اشاره کرد  و گفت: ‌صاحبان برخی کامیون‌ها و خودروهای سنگین به دلایل مختلف به جای پارک کردن در این فضاها در داخل محدوده شهری اقدام به پارک خودروی خود می‌کنند که این برخلاف مقررات تردد شهری است.
شهردار اردبیل ضرورت تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: تا زمانی که این طرح جامع تهیه نشود مشکل ترافیکی اردبیل حل نمی‌شود به همین خاطر با انتخاب مشاور و برآورد مبلغ 400 میلیون تومان برای تدوین و تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری تلاش می‌کنیم این کار به سرعت انجام شود تا بخشی از نارسایی‌های ترافیکی برطرف شود.
وی گفت: با تزریق اعتبارات مناسب از محل اعتبارات دولتی برای تدوین این طرح جامع تا آخر سال 90 می‌توان زمینه تصویب و اجرایی شدن آن را در شهر اردبیل فراهم کرد.
بدری همچنین توجه جدی به تکمیل پل روگذر ایستگاه سرعین را یادآور شد و اظهار داشت: اجرای این پروژه برای ما ضروری و جدی است و در این زمینه باید همت جمعی و اراده عمومی را به کار گرفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول