اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با تخصیص اعتبار تحقق می‌یابد؛

توسعه 3 بقعه متبرکه در مبادی ورودی خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی از تخصیص اعتبار برای توسعه، تکمیل و تجهیز آستانه سه امام‌زاده در مبادی ورودی استان خبر داد.

توسعه 3 بقعه متبرکه در مبادی ورودی خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی در نشست تدوین برنامه شورای راهبردی زیارت اظهار داشت: علاوه بر این احداث دو مجتمع اقامتی زائران در مبادی ورودی مشهد نیز به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته از محور مواصلاتی خراسان شمالی به مشهد مقدس، امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) در محدوده شهرستان قوچان به عنوان نخستین مکان تجهیز شده برای پذیرایی از زائران حضرت رضا(ع) تعیین شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: از ورودی استان سمنان به مشهد مقدس امام زاده علی اصغر(ع) در محدود شهرستان سبزوار و روستای ریوند دومین مکان تجهیز شده در محور غربی مشخص شده است.
عبدالملکی گفت: امام‌زادگان یحیی(ع) و حبیب(ع) در محدوده باغشن شهرستان نیشابور به عنوان سومین مکان معین و پیشنهاد شد برای تکمیل و تسریع در این سه پروژه اعتباری از محل بودجه زیارت تخصیص یابد.
وی تصریح کرد: بر اساس طرح دیگری در این جلسه مصوب شد از محل بودجه زیارت، دو مسجد که یک باب آن در محور چناران به مشهد قبل از شهرستان چناران و مسجد دیگر در حوالی شهر ملک‌آباد به عنوان مجتمع فرهنگی با کمک بخش خصوصی برای تجدید قوای جسمی و معنوی زائران ساخته شود.
وی افزود: در صورت تصویب شورای ملی زیارت شش میلیارد تومان اعتبار در همین راستا تخصیص می‌یابد که 4.5 میلیارد تومان آن از محل بودجه زیارت تامین می‌شود و یک و نیم میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه تخصیص می‌یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: از دیگر مصوبات این جلسه اختصاص چهار میلیارد تومان برای تعریض محور گلبهار به مشهد از دو طرف به منظور ساماندهی زائران پیاده بود که مشروط به موافقت شورای همتای استان شد.
حجت‌الاسلام محمد غلامی معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه در این سازمان مجموع هشت هزار و 51 امام‌زاده موجود در کشور به دو گروه تقسیم شده است، گفت: امام‌زادگانی که در مجاورت جاده تا پنج کیلومتری قرار دارند به عنوان میقات‌الرضا(ع) و آن دسته از امام زادگانی که در فاصله بیش از پنج کیلومتر قرار دارند به عنوان مکاتیب‌الرضا شناخته می‌شوند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و مردم در پناه هر یک از بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند، اظهار داشت: نباید هر مجتمع بین راهی و یا هر مجتمع فرهنگی بین جاده‌ای را به نام میقات‌الرضا(ع) نام گذاری کرد.
غلامی تاکید کرد: باید از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده و اقدامات فرهنگی در حوزه زائران را از این اماکن آغاز کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول