اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با عید غدیر در آران و بیدگل اصفهان؛

امام‌زاده هلال‌ابن‌علی میزبان برنامه کشوری غدیر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هم‌زمان با عید غدیر امام‌زاده هلال‌ابن‌علی آران و بیدگل میزبان برنامه بزرگ غدیر است و این برنامه برای نخستین بار به صورت کشوری در این امام‌زاده برگزار می‌شود.

امام‌زاده هلال‌ابن‌علی میزبان برنامه کشوری غدیر است
حجت‌الاسلام عبدالحسین مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌های اجرایی این اداره در اصفهان به مناسبت دهه ولایت اظهار داشت: هم‌زمان با عید بزرگ غدیر در تمام امام‌زاده‌های شاخص موجود در سطح استان برنامه غدیر به نام ولایت علوی، اکمال دین نبوی برگزار می‌شود.
وی به اجرای این برنامه مهم در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: این برنامه نمادین به صورت ویژه در بیش از 160 امام‌زاده در سطح شهرستان‌های اصفهان اجرا می‌شود و اجرای این برنامه‌ها در راستای آشنایی مردم با ارزش‌های اسلامی نقش موثری دارد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برنامه نمادین ولایت علوی، اکمال دین نبوی در روز عید غدیر به صورت هم‌زمان در امام‌زاده‌های شاخص موجود در شهرستان اصفهان مانند امام‌زاده محسن وحید، سید محمد وحید  و دیگر امام‌زاده‌های شاخص برگزار می‌شود.
وی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره به مناسبت عید غدیر اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار و در سطح کشور هم‌زمان با عید غدیر امام‌زاده هلال‌ابن‌علی آران و بیدگل میزبان برنامه بزرگ غدیر است.
مرادی با اشاره به برنامه‌های اجرایی اصفهان در راستای آشنایی مردم  با ارزش‌های اسلامی تاکید کرد: برنامه کشوری غدیر با استفاده از 110 شتر در این شهرستان برگزار می‌شود و در این برنامه نمادین خطبه غدیر نیز خوانده می‌شود.
وی به اهمیت استمرار این برنامه‌ها در کشور‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: این برنامه در سال‌های گذشته در سطح کشور برگزار نشده است و برگزاری آن برای نخستین بار در اصفهان و در سطح کشور صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای خنثی‌سازی اهداف دشمن در جنگ نرم از اهمیت بسیاری برخوردار است و در حال حاضر اصفهان در زمینه آشنایی مردم با نماد‌های جامعه اسلامی برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در بارگاه امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌کند.
وی به هدف از برگزاری برنامه بزرگ غدیر در اصفهان اشاره کرد و گفت: شناسایی غدیر به تمام مسلمانان جهان و جهانی شدن غدیر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول