اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد:

برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 10 امامزاده قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 10 امامزاده شاخص قم خبر داد.

برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 10 امامزاده قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شوذب شیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در عید غدیر تا قربان اظهار کرد: برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان یکی از برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است.
وی خاطرنشان کرد: ذی‌الحجه ماه امامت بوده و لازم است رمز و راز موجود در عید قربان و غدیر بررسی و برای شیعیان و محبان اهل بیت(ع) تبیین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به هدف برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم این جشن را با هدف ترویج آموزه‌های دینی و آشنایی مردم با ولایت و امامت برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه در 10 امامزاده شاخص قم هر شب از عید قربان تا عید غدیر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود، گفت: قرائت قرآن، سخنرانی و شعرخوانی شاعران آیینی از جمله برنامه‌های این جشن است.
شیری خاطرنشان کرد: خطبه غدیر در روز عید غدیر قرائت می‌شود و از ساداتی که از اولاد امامزاده‌ها هستند در آن مراسم تجلیل می‌شود.
وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم به عنوان کسانی‌ که در دستگاه اهل بیت(ع) توفیق خدمت‌رسانی دارند شاخص‌ها و ارزش‌ها را معرفی کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به نامگذاری روزها از عید قربان تا عید غدیر گفت: ولایت و نیایش، ولایت و اطاعت، ولایت و جوانان، ولایت و قرآن، ولایت و ایثار و شهادت، ولایت و بانوان، ولایت و معرفت میلاد امام هادی(ع)، ولایت و عترت، ولایت و امامزادگان و ولایت و وقف از جمله عناوین انتخاب شده برای روزهای عید قربان تا عید غدیر است.
وی به اهمیت وقف برای غدیر اشاره کرد و افزود: اکنون جلسه‌هایی در زمینه روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی برگزار می‌شود و البته این نکته باید یادآوری شود مصادیق وقف نسبت به گذشته تغییر کرده است.
شیری با تاکید بر وقف با توجه به نیاز جامعه گفت: امروز گرفتاری‌های فراوانی وجود دارد که لازم است گرفتاری‌های هر منطقه شناسایی شود و با توجه به نیاز هر منطقه وقف صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیازهایی در زمینه جهیزیه دختران، تامین دارو و درمان و شاد کردن مردم وجود دارد که باید وقف در آن حوزه‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول