اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبرداد:

برگزاری جشن غدیر در 10 امامزاده شاخص استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: جشن روز عید غدیر در 10 امامزاده شاخص استان همدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن غدیر در 10 امامزاده شاخص استان همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت اظهار داشت: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان به شمار می‌رود و هر ساله ستاد غدیر برنامه‌های متنوع کشوری و استانی را به مناسبت بزرگداشت عید غدیر و دهه ولایت برگزار می‌کند.
وی افزود: از آنجا که سازمان اوقاف و امور خیریه متصدی بقاع متبرکه است و در روز عید غدیر مرسوم است شیعیان به دیدن سادات می‌روند، برآن شدیم تا در این روز بزرگ زیارت بقاع متبرکه را محوریت بازدید عموم مردم قرار دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان داشت: به مناسبت عید غدیر در 10 امامزاده شاخص استان برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که شاخص‌ترین امام‌زاده استان، امام‌زاده عبدالله است و سایر امام‌زاده‌ها از قابلیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: شب عید غدیر نیز در تمام بقاعی که قابلیت اجرای مراسم دارند جشن‌های متنوعی برگزار می‌شود و در روز عید غدیر نیز مراسم ویژه‌ای در بقعه مبارک ‌امام‌زاده عبدالله و هم‌زمان با افتتاح صحن‌های این مکان مقدس برگزار می‌شود.
صالحی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از برنامه‌های جاری سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: متأسفانه از بقاع متبرکه غافل شده‌ایم این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تأکید دارند و ما در این راستا نیازمند حداقل‌هایی هستیم.
وی اذعان کرد: در استان 255 بقعه متبرکه داریم که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و امسال نیز 22 بقعه در طرح نوسازی قرار دارد که اکثراً برای برگزاری مراسم مذهبی غیر قابل استفاده هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در خصوص پیشرفت طرح‌های عمرانی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که درآمد ما بر اساس نذورات مردم است و سالانه کل نذورات جمع‌‌آوری شده بقعه به 500 میلیون تومان نمی‌رسد و این در حالی است که ما هم‌اکنون نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل نهایی این بقعه متبرکه هستیم.
وی هزینه‌های جانبی بقاع را در طول سال بسیار بالا عنوان کرد و افزود: به منظور نوسازی بقاع متبرکه نیازمند کمک‌ها و نذورات مردمی هستیم و امسال نیز طرح مودت را برای امام‌زادگان آغاز کردیم که با اعتبار کسب شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته‌ایم برای هر یک از 22 بقعه متبرکه استان 30 میلیون تومان اختصاص دهیم.
صالحی ادامه داد: طرح جامع طراحی 29 امامزاده استان در دستور کار قرار دارد که از این تعداد هشت طرح انجام و مابقی نیز در دست اقدام است و امسال نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه بسیار محکم‌تر از گذشته وارد بحث قرآن شده و سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن را در 9 رشته و در دو مرحله بالا و زیر 16 سال برگزار کردیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای فرهنگ‌سازی بقاع متبرکه  اقدام به تولید بیش از 100 فیلم تلویزیونی، برنامه‌های متنوع رادیویی، انیمیشن و مستندهایی از امام‌زادگان و موقوفات کردیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول