اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اقدامی خداپسندانه؛

کبد و کلیه‌های بیمار بوشهری اهدا شد

خبرگزاری فارس: کبد و کلیه‌های بیمار 72 ساله برازجانی که دچار مرگ مغزی شده بود برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

کبد و کلیه‌های بیمار بوشهری اهدا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رئیس تیم جراحی برداشت عضو صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در این عمل کبد و دو کلیه بیمار مرگ مغزی که خانم 72 ساله‌ای بود برای انجام عمل پیوند عضو برداشته شد.
محسن علی‌اکبری اضافه‌کرد: این اعضا برای انجام عمل پیوند به شیراز که مرکز پیوند عضو جنوب کشور است منتقل می‌شود و در آنجا از بین لیست هزار نفره‌ای که از سراسر کشور در انتظار دریافت عضو هستند، انتخاب و عمل پیوند انجام می‌گیرد.
وی افزود: تا کنون در بیمارستان نمازی شیراز بیش از یک هزار و 280 مورد عمل پیوند کبد و دو هزار و 500 مورد پیوند کلیه با موفقیت انجام گرفته‌است.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای استان بوشهر گفت: این واحد از سال 1383 در بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر آغاز به کار کرد و تا کنون شش اهدای عضو در استان انجام شده است.
حمید زنگنه افزود: نخستین عمل اهدای عضو در سال 84، دومین عمل در سال 85 و در سال 90 چهار اهدای عضو در استان بوشهر انجام شد که نشان دهنده ارتقای فرهنگ اهدای عضو در استان بوشهر است.
وی خاطرنشان‌کرد: پیوند قلب در استان بوشهر و شیراز امکان‌پذیر نیست که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تهیه برخی تجهیزات در مرکز قلب استان بوشهر امکان این نوع پیوند که بسیار حساس است فراهم شود.
همچنین بر اساس این گزارش، یک بیمار با هویت مجهول که دچار ضربه مغزی شده بود پس از 50 روز تلاش بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر به آغوش خانواده بازگشت.
مسئول واحد مددکاری بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر در این ارتباط گفت: فردی 35 ساله که در پی تصادف رانندگی در شهرستان دشتی دچار ضربه مغزی شده بود به بیمارستان فاطمه زهرا(س) منتقل شد و طی مراحل درمانی هویت وی شناسایی نشد.
جمیله کیانی افزود: پس از دو هفته مراحل درمانی این بیمار به پایان رسید ولی به‌دلیل مشخص نبودن خانواده وی از ارگان‌های ذی‌ربط درخواست کمک شد که برای نگهداری از این بیمار اقدام کنند که این کار عملی نشد.
وی ادامه داد: این بیمار به مدت یک ماه پس از اتمام درمان در بیمارستان نگهداری شد که این کار به دلیل ضعف شدید بدنی بیمار و امکان ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی کار بسیار مشکل و حساسی بود.
وی در مورد شناسایی خانواده این بیمار گفت: با همکاری نیروی انتظامی و امور اتباع بیگانه هویت این بیمار که از اتباع کشور افغانستان بود شناسایی شد و به خانواده وی در استان مرکزی اطلاع داده شد.
این مقام مسئول افزود: هزینه‌های جانبی درمان این بیمار توسط صندوق خیرین بیمارستان فاطمه زهرا(س) پرداخت شد اما هزینه‌های درمانی وی به دلیل بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه زیاد بود که به‌دلیل نداشتن توان مالی این بیمار، بیمارستان پرداخت آن را تقبل کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول