اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آموزش مهم‌ترین راه کنترل بیماری دیابت است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: آموزش در پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برای خود بیماران و خانواده آنها مهم است.

آموزش مهم‌ترین راه کنترل بیماری دیابت است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌رضا بیگلری چهارشنبه‌شب در همایش دیابت که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دیابت و با همت انجمن دیابت زنجان و انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک در سالن اجتماعات بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان برگزار شده بود، اظهار داشت: بیماری دیابت هزینه‌های هنگفتی را حتی در کشورهای برخوردار از تکنولوژی روز بر جای می‌گذارد.
وی با تاکید بر ناتوان کننده بودن بیماری دیابت افزود: این بیماری اگر درست کنترل نشود، عوارض و مشکلات حادی را موجب می‌شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطمئن‌ترین فرد برای حمایت بیماران دیابتی داروسازان هستند و تصریح کرد: کادر درمانی هم  نقش اساسی در کنترل بیماری دیابت دارند.
وی بر علمی بودن عوامل جانبی در کنترل بیماری دیابت تاکید کرد و گفت: افراد دیابتی برای کاهش وزن و فعالیت‌های بدنی باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند.
بیگلری با اشاره به اینکه نقطه ضعف‌ها نباید موجب محدودیت شوند، افزود: برخی بیماران دیابتی با گذراندن دوره‌های آموزشی و کنترل قند خون خود در برخی مواقع بهتر از افراد سالم زندگی می‌کنند.
وی تعیین گروه سنی را در آموزش مهم دانست و تصریح کرد: توضیح و شرح روش‌های کنترل و پیشگیری برای بیمار دیابتی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار بیماران دیابتی ایران را در حدود 5 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در جهان کنونی در حدود 250 میلیون دیابتی زندگی می‌کنند.
وی تاکید کرد: آمار حکایت از افزوده شدن حدود 7 میلیون نفر به آمار سالانه دیابتی‌ها دارد.
بیگلری تاکید کرد: انجمن گابریک یکی از مهم‌ترین انجمن‌های مردم نهاد است که در آموزش نقش ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه همایش دو روزه آموزش دیابت با همکاری انجمن دیابت زنجان و انجمن اطلاع رسانی گابریک برگزار می‌شود، تصریح کرد: این پنجمین همایش این‌ چنینی در سطح کشور است، که با پیگیری معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان در زنجان برگزار می‌شود.
شایان ذکر است، سمینار دو روزه برنامه ملی آموزش دیابت با همکاری انجمن دیابت زنجان، انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در سالن اجتماعات بیمارستان ولی عصر (عج) برگزار شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول